Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Tråd: Hva gjør en endo?
Threaded View
-
05-04-08, 09:53 #15Hildemor Gjest
Hei Kwilmann

Du har definivt hypersymptomer - problemet er at man med en stoffskiftesykdom som svinger opplever symptomer på begge til tider. Slik er det i hvertfall for meg
Og andre jeg har snakket med.
Jeg kan si at jeg føler meg hyper og måler og stoffskifteprøvene viser lavt og visaversa - så det er litt umulig og holde kontroll her
Hva er det du definerer som symptomer på hypo? Det er mange hyposymptomer som er like vanlig ved hyper
Tørt hår, muskelsmerter, energitap, magesmerter etcetc
Du var i følge blodprøvene hyper allerede i februar og nå følger kroppen din opp med symptomene.
Jeg er ikke lege og skal jo derfor selvsagt ikke anbefale deg hva du skal gjøre. Men jeg er ikke et sekund i tvil om at du tar for mye Levaxin. Økningen ble regelrett for kvass. Det kan være greit at du tar blodprøven til uken før du gjør noe med medisineringen. Men viser den også FT4 rundt 22 eller oppover - da trenger du og redusere. Jeg tror ikke du blir værre av en reduksjon, men du vil bli kvitt skjelvingene, uroen og den høye pulsen.
Alt i forhold til økning/reduksjon tar tid i forhold til kroppens reaksjoner. Men husk til neste gang og øke forsiktig når du må det. På de blodprøvene du hadde i januar hadde jeg max økt med en tablett av 50 mikrogram i uka. Du økte med 3 og en halv
Det var jo faktisk bare TSH som var litt høy og det skal sjelden mye til for at den reduseres. FT4 og FT3 er imidlertid de verdiene du først og fremst bør justere dosen etter i fremtiden

Svar med sitat
Bokmerker