Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
02-04-08, 12:16 #8
Sorry, jeg så ikke spørsmålet ditt cat.
Jeg leste dette i en annen sammenheng og klarer ikke å finne det igjen.
Jeg kan ha misforstått, men hvis jeg finner det skal jeg poste det.
Vel, håper ikke vurderingen er helt bokstvatro da munch, men støtte varmer godt.
Jo høyere fT4 er, jo mere fT3 kan det bli. Hvor mye det blir avhenger av hvor mye de-jodinaseprosessen produserer.
Det er den som lager T3 og de andre T'n som finnes.
Produksjonen er avhengig av størrelsen på fT4 og henger derfor noe etter i tid.
Den vanligste årsaken til måleresultatet du spør om er derfor timing. Altså at man måler etter en doseregulering som ikke er blitt helt stabil enda.
Men det finnes mange andre muligheter og de må nøye virderes i hvert enkelt tilfelle da det er mange faktorer.
Det meste av prosessen skjer i lever og nyerer og er avhengig av at ting fungerer der.
Prosessen er også avhengig av næringsbalansen i kroppen. Feks inngår selen i dannelsen av enzymet. T2, som jo lages av prosessen inngår også.
Den som klarer å lese hele denne burde få utholdenhetspremie i gull med sløyfe : http://www.pubmedcentral.nih.gov/articl ... id=1794077
Den som bare skummer kan forstå at det er komplissert.
Etter at T3 er dannet deaktiveres overskuddet av den ved å flytte på et av jodatomene slik at den ikke passerer cellemembranen. De kalles revT3. Disse inngår også i måltallet for blodprøven fT3.
Ikke lett å stole på blodprøver - bedre å stole på deg selv.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat
Bokmerker