Tror du at fastlegen din vil skrive ut hydrokortison for deg hvis du ber om det da? Hvis du får utslag på prøvene mener jeg? For det står jo både på levaxin- og armour infoen at binyrene må behandles før oppstart..

Ellers finner du sikkert mye anna info å ta med til legen hvis det hjelper...

Må fortelle at Dr P alltid tester for candida, og behandler dette også samtidig. Han mener skjoldkjertelen/binyrene/candida henger sammen. Og jeg har hatt candida-relaterte plager i flere år, som blusser opp som verst når jeg har vært hypo. Nå skjønner jeg at det henger sammen med binyreproblemene også. Da jeg startet med Lio i fjor sommer, blusset det opp på ny, veldig plutselig. Et tegn som viser seg tydelig hos meg er dårlig hud/røde prikker på nesen, disse var helt borte i forrige uke, men kom tilbake (hevntørstig, ser det ut som )da jeg prøvde øke Lio til 20/dg.

Og så ser jeg nå at jeg har lest feil på instruksene fra drP, trodde jeg skulle øke til 20 lio så fort jeg klarte, men det står at jeg skal gå på 10 i to uker, deretter øke til 20 hvis jeg kan! På 10 var jeg jo begynt å bli mye bedre...burde bare holdt meg der. Får se om det blir bedre når jeg går tilbake da.

Og Stina, har du prøvd å ta store doser c-vitamin? Jeg tar 4 g om dagen, og det mente dr.P var veldig bra. Han anbefaler også b-vit og lavkarbo/unngå raffinerte karbohydrater for å avhjelpe binyrene. Jeg merker det veldig godt nå hvis jeg spiser sukker fx. Da kommer muskelspenningene, og skjelvinger. Jeg holder meg også unna all hvete og søtmelk. (savner culturaen min her i England!!!)

Kosthold og c- og b-vitamintilskudd hjelper uten tvil på slitne binyrer og er veldig god selvhjelp