Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
-
27-03-08, 17:49 #1
Bruker
- Medlem siden
- Mar 2008
- Sted
- TRØNDELAG
- Meldinger
- 2
Hva er en høy dose levaxin?
Hei.
Jeg er en avmange som har gidd opp leger når det gjelder lavt stoffskifte. Her er det bare å ta sjea i egen hånd å finne svar selv.
Jeg går nå på 175mikrogram levaxin hver dag. Er dette høyt?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
27-03-08, 18:10 #2
Slikt har desverre mange av oss vært nødt til å gjøre .....
1,6µG pr. kg kroppsvekt er et vagt utggangspungt for en start dosering.
Mange havner nok over dette og vil derfor anta at 175µG/dag regnes som en høy dose.
Men la deg for all del ikke skremme av det !
Må du ha det så må du ha det.
Symptomer på at det er for høyt kommer i mange tilfeller fra hjertet i form av uroligheter som arytmier og banking ved leggetid og ellers.
Det kan være en fordel å gå på en såpass høy dose en stund for å starte opp igjen deler av "systemet" som har ligget brakk lenge.
Om det er tilfelle hos deg kan bedringen kommer når dosen kjennes for høy og du finner en lavere dose som funker.
Det er inge betenkeligheter med å regulere dosen selv - helelr ikke med å lære seg hvirdan kroppen reagerer på thyroxin og på den måten finne sin egen idealdose. En må bare ta den fynksjonelle virkemåten til eterettning og lære seg å styre utolmodet.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
27-03-08, 18:53 #3
Jeg tar 175 mcg pr dag - og har det fint i hverdagen.
Jeg tror ikke alltid doseringen er avhengig av vekt (jeg veier ikke såå mye). Jeg tror det er individuelle forhold som avgjør hvor mye hver enkelt trenger for å fungere. Noen har jo litt egenproduksjon av thyroxin -og trenger da mindre medisin, mens hos andre er kjertelen helt død.
-
27-03-08, 19:02 #4
I gamledager fantes det bare 100-µg-tabletter , uten delestrek. Legene sa jeg vet ikke hvor mange du kommer til å trenge, enten to eller tre om dagen.....dosen var høyere før de to i bruk tsh-testen.
-
27-03-08, 21:00 #5
DEN - akkurat den fikk jeg høre av legen når han satte igang behandling på meg i 1987. En eller to.......eller tre kansje. Og det var nok ganske vanlig på den tiden. Nå har det jo endret seg, men jeg undrer mange ganger når jeg ser hva dere skriver om alle leger har fått med seg endringen.........
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
27-03-08, 21:48 #6
Ja - en kan undre seg - virkelig!
Fastlegen min har nettopp gått av med pensjon - og jeg har fått en ny.
Ny og ny fru Blom. Jeg tenkte: Yess - ny og yngre - og vet mye mer om stoffskifte - sikkert!
Jeg tar som sagt 175 mcg lev. pr dag som jeg fortalte ham (deler opp 100 mcg's), hvorpå han "spratt i taket" og påstod at det "gikk jo IKKE an" å dele tabletter på den måten! Nei, det måtte jeg slutte med. Kunne bli feil deling osv. osv. Jeg prøvde å si at det jevnet seg ut over uka og det gikk helt fint, men nei, han ga seg ikke.
Hørte jeg på han? Nei.
Jeg har det fint - og har ingen intensjoner om å forandre noe heller. Bytte fastlege? Ja, det skal jeg gjøre! (Men det er jo ingen ledige i mitt distrikt.....)
-
28-03-08, 04:51 #7Hildemor Gjest
Hehehehe han legen din skulle sett meg Nosy

2 dager i uken 50 - 4 dager 75 og en dag 65.5 - sånt blir det deling av.
Jeg får vel be om noen nye resepter snart - men alt blir en vane
-
28-03-08, 09:43 #8
Jøss! Hvordan får du til 65.5?
Opprinnelig skrevet av Hildemor
Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
-
28-03-08, 13:49 #9
Bruker
- Medlem siden
- Jun 2006
- Meldinger
- 19
Vær snill mot deg selv, det er så populært
Altså, få tak i en endokrinolog - NÃ…!
For mye og for lite er like farlig.
Vanlige leger kan ikke stoffskiftesykdommer,
men endokrinologer kan!Darlingmin
-
28-03-08, 18:11 #10Hildemor Gjest
Hehehe jeg var nok litt i overkant trøtt anitab
Jeg mente selvsagt 62.5, så det var en liten skrivefeil for hverken tastetotter eller hodet var nok helt med
Svar med sitat
Bokmerker