Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Threaded View
-
27-03-08, 12:58 #16
Nei, dessverre så pleier de ikke å sjekke binyrene ved oppstart på Levaxin, ikke engang når du år etter år kommer tilbake og forteller at medisinen ikke virker - noe som da tydeligvis kan være et symptom på slitne binyrer.
Jeg tror du da kan få ME/at dette er det samme som ME - i alle fall for noen. Det er vel flere årsaker til ME, men jeg tror veldig mange med ME har problemer med binyrene. Noen som vet hvor mange f.eks. - prosentvis?Og hvor farlig er det å gå med 'dårlige' binyrer i lengden? Noen som vet noe om dette?
Ellers er det noe som heter Addisons og Cushings, to ytterliggående tilstander med binyrene. Vet ikke om man kan bli så dårlig etter langvarig dårlig binyrefunksjon. Men det står jo om advarsel om fullstendig krasj, bl.a. på Armour-vedlegget, tror jeg. Og om da fullstendig krasj tilsvarer Addisons, det vet jeg jammen ikke.
Og kanskje du kan trekke enda en konklusjon: At du muligens må øke Levaxin-dosen din langsommere enn først antatt? Og det enkleste (og som sikkert er lettest å få legen med på), er nok å be om å måle kortisol i vanlig blodprøve. Det er ikke fullt så nøyaktig, men vil kanskje gi en indikasjon..."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Svar med sitat
Bokmerker