Viser søkeresultater 1 til 10 av 191
Threaded View
-
25-03-08, 09:08 #11
Ja, hva tror du egentlig hva du feiler selv - mistenker jeg å være et lurespørsmål.
Hadde du svart ----, så notereres det i margen "pasienten tror hun lider av ----" Og er "bevismateriale" for hypokondri.
Altså : Legen din undersøker om du kan ha hypokondri.
Som pasient er du allerede fanget i et nett du ikke kommer ut av.
Viser du kunnskaper om egen sykdom tas det opp som "opptatthet av sykdom" og føres på "kontoen".
Ta et oppgjør med den legen - fortell at det denne har lært om hypothyreose ikke stemmer. Fortell at det er du som har skoen på og det som oppfattes som ubegrunnet syt har en årsak. Fortell at behandlingen du mottar ikke virker godt nok tross blodprøver i normalområdet. Fortell at når legen ikke er opptatt av din problemstilling, så er du nødt til å bli det selv og at du føler ansvar for egen helse.
Stoffskiftesituasjonen krever noe av binyrene.
Mange har gått lenge med lavt stoffskifte og da trenger ikke binyrene jobbe noe særlig og når det plutselig pøses på med stoffskiftehormoner krever det større aktivitet av binyrene. Hvis de ikke følger opp det kravet får kroppen for lite hormoner til å hantere det som kroppen kaller stress. (ikke det du kaller stress)
Det er stort sett i lever og nyrer T4 konverteres til T3, og når det er konvertert frigjøres det fra sitt binderprotein etter en dag og da er det ikke i blodet mer enn en time. Det forsvinner inn i cellene.
Selve konverteringsprosessen er lite forstått. Man vet noe, bla at T2 spiller en rolle og at det trengs selen, men det er utrolig - jeg forstår det iallfall ikke.
utrolig vanskeig å forstå - mente jeg å skrive. Orda ble glemt.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Nybegynner
Av Elly i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 09-12-15, 20:35 -
Nybegynner... og skjønner ingenting...
Av Destiny85 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 24Siste melding: 02-03-09, 10:43 -
Nybegynner spm... ;)
Av Grace i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 29-10-08, 13:41 -
Enda et spørsmål; om T3 denne gang :-)
Av Marina73 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 02-06-08, 15:59

Svar med sitat

Bokmerker