Hei Nettverk

Da jeg startet med Levaxin brukte jeg i sikkert 1 år før kroppen roet seg ned. Jeg svingte heftig på symptomene akkurat som du beskriver. Det tok faktisk lang tid før "overdose symptomene" forsvant (skjønner at det var det jeg hadde selv om blosprøvene var ok), i hvertfall 6 mnd. Jeg synes ikke du skal øke og senke så mye pr dag. Hold deg på en dose og la det være slik i hvertfall 6 uker. Jeg vet nå at jeg økte alt for fort for kroppen da jeg fikk diagnosen, og jeg reagerte lignende som du skriver om. Kanskje du skal la det gå enda lenger mellom dose endringer.. Eller så kan du øke med max 12,5 µg pr dag. Det er enklere for kroppen å venne seg til det da. Litt ubehag kan man få av å øke så mye om gangen, akkurat som du kan få reaksjoner av å senke dosen så mye.

I mitt tilfelle ble kroppen overgiret på en måte når jeg økte dosen raskt etter jeg fikk diagnosen. Det slo også ut psykisk. Jeg ble hyper i hodet rett og slett, mens kroppen ikke har sjanse til å følge med. Følelsene mine var like drastiske som jeg var hyper i hodet ;) Alle disse tingene roet seg med tiden, og nå eksisterer de ikke lenger. Så litt råd om gråting og alt, la kroppen få tid til å tilpasse seg. Det er hormoner vi snakker om. Og de fleste kvinner vet hva hormoner kan stelle i stand i kroppen bare ved å være voksen kvinne! Kroppen trenger tid på å justere seg rett og slett.

Og ikke glem at det å gråte kan komme fra langt mer enn bare hormoner. Det er ikke bare, bare å få en kronisk sykdom. Man skal jo sørge over det også på toppen av å klare livet sitt. Sorgen skal man heller ikke undervurdere, selv om man ikke alltid skjønner hva som koker i sjela, så kommer det ut på en eller annen måte.

I motsetning til hva Gunda skriver så reagerer jeg fort og heftig på dose endringer av FT4. Stemmer ikke med teorien, men slik er det for meg.