Så kan jeg forsøke å samle musklene - det meste står vel i signaturen.

Tarmene (peristaltikken fungerte ikke som den skulle)
Restless legs - småkramper i leggene (i alle fall....)
Dårlig lukkemuskel på magesekk/spiserør
Kramper i føttene hver eneste dag/natt hvis jeg ikke tar temmelig mye magnesium daglig
Forferdelige smerter i mange muskler, mest i nakke, skuldre, armer, øvre del av rygg, nedre del av rygg og knærne
Økende krampetendenser i muskler, bl.a. lumbago i november i fjor m/kramper
Øynene blir jo holdt og styrt av muskler
Låsning midt på ryggen på høyre side - har hatt i mangfoldige år, tror jeg hostet det på meg som liten - økende krampetendser her. Forferdelig vondt her, tar helt pusten fra meg til tider
Blæra er også en muskel
Kjenner så tydelig hvordan musklene påvirkes av kulde og vind - de trekker seg sammen og slipper ikke taket igjen. Ja, MR av nakke viste så stramme muskler at nakken blir skjøvet ut av naturlig posisjon og ei skive mellom to virvler blir presset ut

Hvorfor reagerer musklene mine sånn på vær?

Ser ut til at jeg de siste årene har blitt veldig dårlig der hvor det er både muskler og slimhinner.

I går når jeg kollapset etter en bitteliten tur ut, så hadde jeg forferdelig vondt i ryggen. Jeg trodde det var musklene, for jeg blir ofte plaget der utover vinteren/våren. Men nå har jeg ikke vært så ille der på ei stund, så da slo det meg at om ikke noen her inne har snakket om at det gjør vondt i binyrene hvis de ikke fungerer som de skal. Jeg kan ikke si det sikkert at det var de som gjorde vondt, men jeg følte meg skikkelig syk (sånn at man lurer på om man noen gang kommer seg på beina igjen).