Viser søkeresultater 1 til 10 av 78
Tråd: Hoven i halsen....
Threaded View
-
19-03-08, 12:39 #11
Hehe

Det er ikke lett å få med seg alle forklaringene nei, spesielt ikke med hypohjerne. Men jo mer du forstår selv, jo bedre er det for da er du ikke like avhenging av hva legen sier (og ikke sier). Det er fortsatt stor uenighet om Lio skal brukes i behandling av hypotyreose og derfor er det slett ikke alle leger som vil skrive det ut. Egentlig burde du kanskje vurdere å bli henvist til en endokrinolog som kan mye om dette med stoffskifte (eller skal kunne - den første jeg var hos var helt på vidda).
Nå er det slik at leger måler veldig sjelden FT3 (fritt T3) på blodprøver (jeg tror de bare skal måle det hvis det er fare for hypertyreose), men det kan du be om. Jeg hadde ikke spesielt lav FT3 da jeg ble satt på Lio, men endoen min ville prøve det likevel - spesielt fordi jeg hadde så lyst til å prøve det tror jeg. Han har visst hatt masse pasienter som ble bedre på Lio. Ut i fra mine egne erfaringer ville jeg ha anbefalt alle med hypotyreose om å prøve litt Lio siden jeg har hatt så god effekt selv. Mange beskriver det å ta Lio som at "tåka letter" og det var slik jeg følte det også. Jeg ble også varmere, fikk mer overskudd og følte meg på en måte glad igjen!
Det er veldig viktig å ha en god fastlege, men det er vanskelig å finne dem. Fastlegen min har lite peiling på stoffskifte, men etter generaltabben han gjorde tidligere så respekterer han meg når jeg sier at formen er dårlig og hjelper meg med sykemelding og andre praktiske ting. Stoffskiftet mitt har han overlatt til endokrinologen min som jeg heldigvis får gå til fast inntil videre. Hadde det ikke vært for endoen så har jeg måttet skifte fastlege med en gang siden han ikke kan hjelpe meg med sykdommen min.
Hilsen LiljeAutoimmune sykdommer:
-Hypothyreose siden 1993 (tar nå 875 ug Levaxin i uka + 15 ug Lio daglig)
-Cøliaki siden ca 2001
-Vitiligo

Svar med sitat
Bokmerker