Viser søkeresultater 11 til 20 av 32
Threaded View
-
18-03-08, 23:46 #17
Tusen takk for gode råd, Bittebitt
Her er mye jeg ikke har hørt før. Hvis jeg får de turene igjen (noe jeg frykter jeg får siden symptomene mine ser ut til å øke, ikke avta), så skal jeg smøre/dryppe så flittig som du beskriver. Imens kan jeg ikke bruke mer enn aller nødvendigst da jeg må betale alle slike produkter selv.
Men det rare er... At når jeg først fikk disse øyendråpene, så turde jeg ikke bruke dem, trodde øyenlegen kanskje hadde gjort feil, fordi jeg hadde fått samme dråpene av en astma-spesialist for mange år siden pga de hovne slimhinnene og stadig rennende nese. Og da tror jeg at jeg fikk dem på blå resept.... ??? Men det kan ha vært hvit resept som du nevner. Hva er hensikten med hvit resept når man kan få den uten resept? For etter en tid sa primærlegen at jeg ikke måtte bruke disse mer, men bruke Nasonex o.l. Husker jeg gikk tilbake og ba om disse igjen fordi de var de eneste som hjalp litt på nesa. Men det fikk jeg da ikke.
Nei, det høres ikke så selvmotsigende ut, for nesa og munnen er likedann - f.eks. nesa: enten renner det som en foss, eller så er det knusktørt, og munnen oppleves også slik; knusktørr eller for mye spyttproduksjon - selv om det siste er mye mindre.
For lite smøring høres helt riktig ut!
Nå er det dessverre blæra som er hovedproblemet. Blir ikke bedre, så det ser ikke ut til å ha hatt noe med bakteriflora i skjeden eller sopp å gjøre. Nei, det skifter mer i sammenheng med vinden, akkurat som de andre musklene mine. Gikk en tur i dag, har ikke vært ute i dagen på mange uker. Skulle jeg aldri ha gjort. Ble så dårlig at jeg kollapset når jeg kom hjem. Men da kjente jeg godt hvordan den iskalde vinden skadet meg, og hvordan jeg ble bedre i solveggen.
Men jeg ser at tråden skulle hett musklene og slimhinnene. Og jeg lurer veldig på hvorfor immunopatien slår seg så veldig på disse stedene hos meg. Og hva som egentlig skjer - kanskje helt nede på cellenivå, og hva jeg kan gjøre for å lindre symptomene.
Forresten sa hun hyggelige kontordama sist at tablettene mot hyperaktiv blære kunne være med å forårsake tørre øyne. Det er stadig onde sirkler man roter seg inn i med alle disse medisinene. Tar noe som hjelper for noe, så får en bivirkninger, så må en ha noe som tar det igjen... Selv om det er forholdsvis lite som hjelper på symptomene mine, ser det ut til."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Svar med sitat
Bokmerker