Jepp her har jeg vært. Etter radioaktiv jodbehandling og oppstart av Levaxin gikk jeg opp 16 kilo.

De første kiloene gjorde ikke så mye da jeg var radmager etter det høye stoffskiftet. Men så kom de 10 ekstra jeg ikke satte særlig pris på da :(

Du er slik jeg ser det fortsatt i det lave slik jeg ser det og det er jo også grunnen til at du skal opp i dose. Dette vil forhåpentligvis gi deg energi og selvsagt høyere forbrenning. Da vil du antagelig stagnere på vekten (jeg gjorde det). Du vil nå med lav forbrenning lettere legge på deg og med lav energi antar jeg at aktivitetsnivået ditt er sunket også???

Jeg vil gi deg følgende råd for og komme deg nedover igjen. Spis lite og ofte. Ligg unna sukker (spesielt brus hvis du drikker det/helst lettbrus også), drikk mye vann og gå deg en god tur hver dag. Gå deg varm hvis du orker.

Dette vil roe seg, men er du i lite aktivitet så legger du på deg av nesten alt du spiser i denne perioden til ting blir mer stabilt. Gjør ikke feilen med og begynne og spise mindre! Spis oftere og mindre til hvert måltid. Det hjelper på og holde forbrenningen oppe gjennom hele dagen.