Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Jul 2006
    Meldinger
    10

Standard HJELP!!!! vekten stanser ikke :-(

Hallo, jeg ble operert i skjoldbrukskjertel for litt over ett år siden, da var stoffskiftet høyt. Fjernet halve kjertelen, ibegynnelsen virket alt bra. Så ble stoffskiftet litt lavt, startet med små doser levaxin 25microg om dagen, så i november var prøvene på 1,48 TSH og 13 fritt T4, fikk beskjed om å øke dosering til 50 Mcg om dagen. Nå i mars er prøvene på 1,98 TSH, 12,3 fritt T4 og 3,9 T3, fikk beskjed om å iallefall doble doseringene. Problemet er at nå legger jeg på med minst en kilo i uka, jeg har alltid vært ganske stabil i vekta, men nåhar jeg lagt på meg nesten 10kilo siden nyttår. Har prøvd å være forsiktig med hva jeg spiser, men det hjelper ikke. Begynner å bli ganske deppa og lei,noen som har lignede erfaring? Vil vekta snu nå når jeg har øket doseringene? isåfall hvor lang tid vil det ta før jeg merker noen endring? Kjenner jeg er mer varm og svett nå,men føler meg kjempetrøtt og tiltaksløs.... :-((
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    177

Standard

Har du mye vann i kroppen? Fingre, føtter, ansikt?

Det kan jo være at du ikke tåler Levaxin? Jeg mener selv at jeg ikke gjør det. Gikk opp 15kg på et halvår, samtidig som jeg spiste sunt og prøvde å trene så mye jeg orket. Vet alt om hvor frustrerende det er! Var plaget med mye vann, spes i bena. I sommer fikk jeg prøve Armour, og vannet er forsvunnet. Forsøkte en tilleggsdose med Levaxin i høst som var, og gikk jammen opp 3 kg på en uke. Samtidig kom vannet tilbake i bena. Nå har jeg fortalt legen at jeg ikke går på det forsøket igjen med det første.

I det siste har jeg faktisk klart å gå ned. Selvsagt ikke uten trening og innsats ellers. (Spesialdiett) Men 8 kg er borte. Måtte det vare!

Kan du ha for lav dose? Prøve å øke dosen først. Men ikke med en dobling på en gang. Hvis det ikke hjelper, så ville jeg bedt om å få prøve Armour. Det er dyrere, men verdt det for min del iallefall.

Hildemor Gjest

Standard

Jepp her har jeg vært. Etter radioaktiv jodbehandling og oppstart av Levaxin gikk jeg opp 16 kilo.

De første kiloene gjorde ikke så mye da jeg var radmager etter det høye stoffskiftet. Men så kom de 10 ekstra jeg ikke satte særlig pris på da :(

Du er slik jeg ser det fortsatt i det lave slik jeg ser det og det er jo også grunnen til at du skal opp i dose. Dette vil forhåpentligvis gi deg energi og selvsagt høyere forbrenning. Da vil du antagelig stagnere på vekten (jeg gjorde det). Du vil nå med lav forbrenning lettere legge på deg og med lav energi antar jeg at aktivitetsnivået ditt er sunket også???

Jeg vil gi deg følgende råd for og komme deg nedover igjen. Spis lite og ofte. Ligg unna sukker (spesielt brus hvis du drikker det/helst lettbrus også), drikk mye vann og gå deg en god tur hver dag. Gå deg varm hvis du orker.

Dette vil roe seg, men er du i lite aktivitet så legger du på deg av nesten alt du spiser i denne perioden til ting blir mer stabilt. Gjør ikke feilen med og begynne og spise mindre! Spis oftere og mindre til hvert måltid. Det hjelper på og holde forbrenningen oppe gjennom hele dagen.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn