Viser søkeresultater 1 til 10 av 32
Threaded View
-
16-03-08, 13:57 #14
Hei igjen Bittebitt

Ja, trodde enten antistoff eller biopsi, godt å høre at nummenheten går over da i alle fall. Nei, øyenlegen spurte jo om det var så viktig å vite om jeg hadde dette eller ikke, han kunne jo bekrefte at jeg hadde store plager uansett. Vel, som jeg sa til ham og primærlegen etterpå (det var vel ang manisk-depressiv, for det er jo ikke så grei behandling for det...): "Jeg vil vite hva jeg feiler og ikke feiler. Jeg vil vite hvilke diagnoser jeg har og så vil jeg ikke ha diagnoser på noe jeg ikke har." Man kan ikke gi rette behandling hvis man ikke vet hva man feiler.
Øyendråpene jeg bruker, hjelper litt for tørre øyne - men! de gjør vondt verre når jeg får svie/tåretrilling-turene. Orker ikke reise meg akkurat nå, kan skrive inn navnet på dem siden. Ringte jo til øyenlegen etter at disse turene ble så plagsomme, han anbefalte da ei seig salve til å bruke om natta. Har ikke hatt så kraftige turer på lenge, så jeg vet ikke om salva hjelper mot dette (dvs - har ikke brukt den enda siden jeg ikke har hatt kraftige turer). Øyenlegen ramset opp flere andre typer dråper/salve, men jeg kan ikke huske noen av de andre, han mente salva var best. Men han sa at det ikke var sikkert at noen av dem kunne avhjelpe mine problemer.
Det jeg vet helt sikkert er at øyendråpene er uten konserveringsmiddel, har sett dette anbefalt flere andre steder utenom øyenlegen. Jo, husker forresten av de andre hadde konserveringsmiddel - av de han ramset opp som jeg kunne forsøke - men at dette konserveringsmiddelet forsvant med en gang man dryppet øyet.
Jeg brukte øyendråpene hver morgen og kveld + av og til litt midt på dagen, men etter at jeg fikk mer svie av dem, så har det blitt uregelmessig.
Ang blæra, ringte legekontoret. Hun jeg snakket med var veldig forståelsefull, synes jeg skulle forsøke alt jeg kunne for jeg hadde så mange plager. Hun sa kanskje det var noe galt med bakteriefloraen i skjeden pga antistoffene mot eggestokkene (=ca for tidlig overgangsalder) og at kanskje man kunne få sopp av dette også. Så nå går jeg på alskens remedier for sopp og gjenopprette bakteriefloraen.
Det eneste stedet jeg merker endring, er på lommeboka - alle disse dyre greiene, til ingen nytte
Og ang Armour - hjelper heller ikke. Er helt i kjelleren igjen muskelmessig pga vedvarende kulde/kuling/høytrykk. Jeg blir GAL!"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Svar med sitat
Bokmerker