Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: verdier
Hybrid View
-
11-03-08, 17:16 #1
Hei

Du bør finne ut hvilke referanser labben som analyserer ditt blod har. For referanser varierer mye.
Det er til tider veldig vanskelig å si om man har noe galt med stoffskiftet eller ikke før det er tatt antistoff prøver. Da mener jeg anti-TPO, anti-TG og TRAS, alle kan vise at du har eller utvikler stoffskifteproblemer.
Det er jo det samme de sier til alle damer som de ikke klarer å finne årsaken til symptomene hos. Jeg har også gått igjennom det der, og nektet blankt ;) Si at du vil vurdere det når andre ting er vurdert og utredet. Da tenker jeg på hvis du ikke føler det stemmer.Min lege mener jeg har stress, derav alle symtomer. Han mener jeg vil ha gavn av å gå til psykolog.
Hvilke symptomer har du? Vær klar over at mange ganger så kan man forveksle lavt og høyt stoffskifte, siden vi ser at symptomene kan være veldig like.. Særlig i starten mener jeg å erindre.
Subkliniske stoffskiftelidelser er veldig diskutert, men selv var jeg syk i 10 laaaange år før det viste seg på standardprøvene (t4,tsh) (lavt stoffskifte). Så ikke gi deg er mitt råd. Ta med deg noen artikler osv til legen.
Snakk også med øyelegen din om stoffskifte problematikk også, mange øyeleger vet en del om hvordan stoffskiftet kan påvirke øyne osv. Og kan gjerne hjelpe deg videre om legen din er litt sein i reaksjonen.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Svar med sitat
Bokmerker