Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Threaded View
-
09-03-08, 20:53 #5
Hei,Tily!! Det har gått mange år siden jeg var inne i trygdesystemet, og jeg vet at nye regler har kommet der. Men slik det var , var det en fordel å være sykmeldt så lenge du kunne være det- har da full lønn(hadde iallfall). Går du ned på stillingsbrøken din, og du senere blir trygda, vil det gi utslag på størrelsen på uføretrygda di. Lønn på uføretidspunktet blir lagt til grunn. En kunne gå et kalenderår på sykmelding, spiller ingen rolle hvor mange prosent du er sykmeldt- bruker av kvota likevel. Mulig de nye reglene er annerledes, men var som sagt lurere å gå sykmeldt enn å gi fra seg noe av jobben. Men en har selvfølgelig andre faktorer enn de rent økonomiske; det med å føle en "gjør nytte for seg", det sosiale med kolleger; utfordringer og mestring av arbeid o.s.v. Hver enkelt må iallfall gjøre seg opp noen tanker om slike ting og....
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Svar med sitat
Bokmerker