Viser søkeresultater 1 til 10 av 56
-
08-03-08, 16:00 #1
Vært hos Dr. Peatfield. Jeg skal bli bra!
Nå hadde jeg bestemt meg for å bli bra fra før av og altså, men føler meg mer trygg at det vil skje også nå.
Han sier at det KAN man bli, og det SKAL man bli. Ikke mindre enn det. Jeg er på god vei, sa han, kanskje gjort unna to tredjedel av veien sjøl, men han skal hjelpe meg med det som står igjen
For det første så er han en svært hyggelig eldre herremann. Eldre enn jeg ventet, så jeg ble litt paff. Og full av glimt og humor, ganske så vittig noen ganger, det ga en virkelig god stemning til konsultasjonen.
Jeg hadde fylt ut side opp og side ned på skjema som jeg ble tilsendt på forhånd, og hadde overvåket helsen min i 4 uker, med temp og puls og andre observasjoner. Det gjorde at det ikke ble så mye oppramsing, men han spurte om endel forklaringer på ting, og hvordan jeg hadde kommet fram til dosen min osv. Han diagnostiserte utfra symptomer jeg hadde listet opp og en klinisk undersøkelse, blodtrykk sittende og stående, puls, reflekser og å stå rett opp og ned med lukkede øyne. Og diagnosen var ikke uventet Low Adrenal Reserve – lav binyrereserve. Dette hindrer opptaket av Armour/Levaxin hos meg.
Skal sende inn spyttprøver for å få det bekreftet, men han sa jeg kunne godt starte på binyreekstrakt med en gang hvis jeg vil. Så jeg skal kutte ut Armour/levaxinen i noen dager, og så starte med binyreekstrakten. Etter tre dager eller når jeg kjenner jeg trenger det skal jeg begynne på med stoffskiftemedisinene. Gruer litt til å stoppe medisinene da, men det må nok til. Det ligger mye tyroksin i kroppen som blir frigjort når binyrene fungerer bedre, og dette kommer jeg til å merke sa han.
Men ikke nok med det. Han mente også at jeg har dårlig konvertering av t4 til t3, så jeg skal i stedet for å ta Armour+levaxin, gå over til Armour + Liotyronin, 20 mcg/d hvis jeg klarer. Det kan også hende jeg trenger mer Armour enn jeg er på nå, og dette skal jeg finne frem til ved å justere dosen selv.
Snakket om hvor viktig det var å vite hvordan det kjennes å være overmedisinert for å kunne justere dosen, fordi den er så individuell, og ikke kan måles på blodprøver. Han fortalte at han selv bruker 6 grain om dagen. Ikke er han en stor mann heller, så det er ganske mye.
Jeg har også hatt candida-relaterte problemer lenge, og selv om jeg holder det i sjakk med diett og urter skal jeg ta en candida-antistoff-profil for å se hvor angrepet jeg er. Hvis det blir nødvendig skal jeg ta en soppdreper i fire uker. Og så skal jeg bli kvitt skiten en gang for alle!
Ikveld skal jeg åpne en flaske sjampanje som jeg har liggende i påvente av hendelser som må feires. For dette må virkelig feires! Bare det å bli behandlet respektfullt, med forståelse, bli oppmuntret til å ta kontroll selv, slippe å bli stukket med nåler..ahhh.. det blir sjampis ja
Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
-
08-03-08, 16:44 #2
hei
ja da har du fått kommet deg til en spennende lege-som forstår deg.det var bra!
Tenker at han kan mye mere enn de fleste,siden han selv har sykdommen,og det er jo en klar fordel
Spent å høre hvordan det går med deg da..
Hvilken binyre ekstrakt er det snakk om?Graves Disease siden`99. Senere lavt stoffskifte.
Ustabil Tsh. Benskjør, mangl. insulin, laktoseint. Prøvd det "meste" av Alt Med.
-
08-03-08, 16:59 #3
http://www.yournutritionshop.co.uk/shop ... lAodXk1A2A
Binyre- hypofyse- og ørespyttkjertel fra NewZealandsk hornkveg...!
Kombinert med vitaminer og mineraler.Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
-
08-03-08, 17:04 #4
er det "helsekost" da?
Hvor får du tak i det?
Og er det legen som gir doseringa?
Spesielle vitaminer og mineraler-eller de vanlige?
så jo linken da...
svaret ligger der.
Blåst i "huet" idag
Jeg gikk kjapt inn på linken og bestilte en large boks.Shit au om penga er tapt,var ikke så dyrt.
Men de er vel seriøse og sender håper jeg..
Må man kutte thyroksin samtidig?eller var det bare i ditt tilfelle?Graves Disease siden`99. Senere lavt stoffskifte.
Ustabil Tsh. Benskjør, mangl. insulin, laktoseint. Prøvd det "meste" av Alt Med.
-
08-03-08, 18:02 #5
Har lest at andre har fått lignede diagnoser/anbefalinger og tar lignede stoffer/ekstrakter og at det skal fungere. Jeg tror ikke vi kan få tak sånt her.
Vi ville vel fått hydrocortison ved manglende binyrebarkreserve her i landet av lege som tror på sånt. Gjenstår å lage en slik liste...
Det at man må kutte ut thyroxin i noen velig få dager ellers blir man plutselig overmedisit har jeg lest flrere ganger før.
nora
-
08-03-08, 20:55 #6
Det stemmer som Nora sier. Hvis du allerede går på tyroksin, må du stoppe å ta medisinen.
Instruksene jeg skal følge:
Stopp all tyroksin. På den syvende dagen, start med 1/2 tbl Nutri Adrenal Extra. Øk til 1 tbl etter en dag (a day or so..) Start opp igjen med tyroksin (i mitt tilfelle Armour+Lio) etter 10 dager, eller når du føler du trenger det. Øk til 2 etter en uke (or so) Til da vil testene mine være ferdig, og vi kan bestemme om jeg skal øke videre. Kan hende jeg trenger 4. De skal tas til frokost.
Han sa jeg kan regne med å føle meg overdosert etter oppstart. Ta temp og puls som vanlig. (hver morgen straks etter jeg våkner)
Jeg har nå også bestilt fra den linken, og de virker da seriøse nok. Og at de sender utenfor UK er jo toppers, for jeg skal ikke være her for alltid...Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
-
09-03-08, 11:44 #7
ja,skal jeg starte med dette så skjønner jeg jo at jeg må så langt ned med Tsh som jeg klarer uten å bli hyper-så jeg har litt å gå på..
Nå har jeg hele tiden etter jul vært på en tsh opp mot 6 og jobber med å komme meg nedover sakte men sikkert.
Kutter jeg levaxin nå så er Tsh verdien fordoblet på 0 komma 0
Eller forsår jeg det slik at bi nyre ekstraktet gir meg nok til å holde verdiene oppe-om man kan si det slik?
Men jeg har skapet fullt av naturmedisin fra før,så en boks til eller fra spiller ingen rolle
Forresten overdosert etter oppstart sier du,oppstart med ekstraktet eller med levaxin?
For "man"starter jo ikke med levaxin hvis man føler seg hyper?
Jeg hater hyper følelsen,spiser så mye mat og annet tull da..
Heller hypo og de plagene der.
Hvilke prøver er klare hos deg etter en uke?En test,eller blodprøver..?
Jeg gikk på Binyre support fra Usa i forbindelse med Hårtesten jeg tok-den sa at jeg hadde lav virksomhet fra binyrene..
Men gikk på Levaxin samtidig-kanskje andre virkestoffer.Graves Disease siden`99. Senere lavt stoffskifte.
-
12-03-08, 21:34 #8
På en måte kan man jo si det slik, hvis det er lave binyrebarkreserver som er problemet da. Hormonene i binyreekstrakten skal hjelpe reseptorene å ta opp tyroksin/liotyronin som ligger i kroppen ubrukt. Derfor kan man kjenne seg overdosert selv på små doser stoffskiftemed., for den totale dosen som cellene får er større. Det kan skje plutselig, og hvis man får hypersymptomer, må man stoppe både stoffskiftemed og binyretilskudd i noen dager, før man starter opp igjen med binyretilskuddet, og tyroksin igjen etter noen dager.Eller forsår jeg det slik at bi nyre ekstraktet gir meg nok til å holde verdiene oppe-om man kan si det slik?
Jeg mener oppstart av ekstraktet.Forresten overdosert etter oppstart sier du,oppstart med ekstraktet eller med levaxin?
For "man"starter jo ikke med levaxin hvis man føler seg hyper?
Jeg skal ta Adrenal stress profile, og skal spytte i glasset fire ganger i morra. (Jeg har aldri vært en som har spytta i glasset før!
)
Når vi har fått svar på den testen, vil Dr. P vurdere hvor stor dose jeg skal ha av binyretilskuddet.
Nå har jeg vært av Armour/levaxin i 4 dager, og begynner å merke det. Sånne småting som at jeg blir slepphendt, ukonsentrert, og irritabel. Og tempen har falt 0,3 g.
Jeg blir sulten når jeg er hypo jeg, og akkurat det merkes nå ja. Kroppen prøver vel å få mer energi, jeg har skikkelig karbo-hunger, æsj!Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
-
13-03-08, 00:28 #9
http://endo.endojournals.org/cgi/conten ... 108/4/1545
Hormoner er ikke artsspesifike - vi skal i følge teorien være like de andre pattedyra. Det er derfor vi kan bruke Armour.
I dette forsøket undersøker man sammenhengen mellom hypotalamusaktivitet og binyrebarkens hormoner.
Man fjerner man binyrebarken hos to grupper rotter.
Den ene gruppa får ingen erstattning, den andre får stereoidene erstattet medisinsk.
Om jeg forstår det rett konkluderer man med at uten stereoider økte vekta betraktlig og TSH i blodet sank, men ikke i hypotalamus.
Man mener at bortfall av adrenalene ikke påvirker utskillelsen av TSH, men at normale verdier gjør det.
Nå som jeg påtar meg å oversette burde det jo være riktig, men jeg er neimen ikke sikker nå gitt !
Jeg søkte på sånnt som adrenal influence deiodinase - og mente å få opp noe om binyrebarkens påvirkning av dejodinaseprosessen. Jeg forstår legen din slik at det er her han mener binyrebarken påvirker kroppens tilgang til stoffskiftehormoner.
Jeg fant ikke noe.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
13-03-08, 11:33 #10
Jeg orker dessverre ikke oversette, men i den blekka jeg fikk med meg hjem etter mitt besøk hos ham står det:
Problems arise where there has been an adrenal problem over enough time to interfere with thyroid T4 to T3 processing or receptor uptake. This is especially likely if you have been having thyroid supplementation (synthetic or natural). The effect of providing adrenal support is to allow greatly improved thyroid uptake and processing; enough to overload the system and the receptors with hitherto unuseable thyroid hormone.
Det står mer forklart om det i boken hans "The thyroid and how to keep it healthy", men den har jeg ikke her akkurat nå.
Hvor stort vitenskapelig belegg han har for sine uttalelser vet jeg altså ikke.Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Svar med sitat

Bokmerker