Hei Anne Ma

Og tusen takk for interessante linker.

Jeg har fått blodprøvesvarene tilsendt i dag fra Aker og der stod det Lavt 25-OH-vitamin gir mistanke om D-mangel (29 var resultatet. Referanseverdi 37-131)

Jeg har ikke snakket med legen enda - de er ikke så lette og få tak i sånn på timen ;)

Jeg vet at det finnes mange kloke hoder her inne da - og sikkert en del som har kunnskap om det - da det er utbredt blant oss med stoffskifteproblematikk og mangle litt av det ene og det andre.

Jeg lurer jo også på om jeg må ta mer enn andre for og fylle opp "et lager" som er mindre hos meg enn hos andre, eller om jeg rett og slett bare kan ta 2 trankapsler som er anbefalt? Og at det da vil gjøre nok?

Jeg liker også bedre og ta "naturlig tilskudd" - altså gjennom mat og drikke hvis det lar seg gjøre - men orker jo ikke spise fisk hver dag

Men hvis 2 trankapsler eller dobbel dose er nok - så er jo problemet løst.
Solarium skal jo være gunstig leste jeg i linkene du la ut her til meg, og den vintergustne huden min har jo ikke akkurat vondt av noen minutter der i ny og ne Men det er jo ikke noe man vil holde på med flere ganger i uken over tid - da det jo er farer forbundet med det også. Og snart kommer våren - så da får jeg tilbringe litt tid i solen før det blir for varmt for meg - puh!

Så derfor tenkte jeg at noen her inne hadde noen erfaringer, hva de selv har benyttet og eventuelt hvordan det har fungert.

Takk igjen for svar fra deg