Jeg har da vært sosialklient i mange år (fordi man trenger noen kroner imellom overgangsstønad og bostøtte og boutgifter, hver del er bare ment til å dekke en brøkdel, var det ihverftall før) og jeg merket lite til narkomane, og ble heller ikke plaget av dem. Aldri.
Gå på sosialkontoret fprst som sist når du ikke har inntekt, og man kan først få noe fra dagen man søker så man taper for hver dag man ikke har søkt.
Det er dessverre mange som har fått avslag på uføretrygd som må ty til sosialen i mellomtiden når de anker.

Jeg vet fra før (har vært aktiv med selvhjelpsarbeid med nettopp sisssoalhjelp/trygd før) at de for eksemple før sørget for at man mistet hus/leilighet og losjerte en inn på hospits/hotell og når man fikk etterbetalt innvilget trygd, så hadde de masse å trekke slik at man ikke fikk noen etterbetaling.......og at de ofte krevde mye mer enn de hadde lov til. For eksempel så fikk noen sosialhjelp i tre måneder og de krevde seks måneder fra trygdekontoret.....så man måtte passe selv på. Tror trygdekontoret er mer proff nå.

For all del, kontakt fattighuset og slike organisasjoner som vet mer.
Vi ble med klienten til sosialkontoret og da ble det plutselig en mye bedre behandling. Ta med noen hvis du kvier deg for det med narkomane, eller best, ta med noen uansett.
Normale, vanlige folk fra bra familie må noen ganger gå til sosialkontoret, speleilt i trygdesøknadsaker når man får avslag og må anke. Drit i fordommene.
nora