Vel, kombinasjonsbehandling er et kompromis. En måte å få de mest ortodokse legene til å svelge den feil de har begått ved å utelukke en medisin fra sin portefølje som mange pasienter hadde nytte av.

Det finnes en lege, eller ett legesenter (Balderklinikken i Oslo) som driver med kombinasjonsbehandling, og ærevære dem for det. Jeg vet ikke om fler, men sikkert en og annen privatpraktiserende som har pondus nok til å velge det som er best for pasienten, men de er desverre for få. De fleste leger er under pisken av endokrinologene og retter seg lydig etter deres pålegg.
I vanlige fall er jo spesialistene dem man også bør rette seg etter, men legene er jo de som ser hvordan de stoffskiftesyke har det og er etter min mening spesialisten i dette tilfelle.
Ikke så i dagens verden.

Så skal jeg si at jeg har sans for kombibehandling, og synes iallfall ikke man skal gå rett over fra det ene til det andre. Tanken kan være at man får det beste fra to kilder, isåfall trengs det !
Besnæret av tanken har jeg prøvd det, men jeg får de samme symptomene som da jeg gikk på ren Levaxin når Levaxindosen er 50µG/dag (+2G Armour) - i mindre grad selvfølgelig, men jeg klarer ikke denne influensaliknende følelsen og kutta ut. Jeg skal prøve mer 25µg/dag men er usikker på om det er noen vits med så lite.
Man man kan jo få det værste fra de to også da.......