Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard Høy puls og pesing. Skvetter lett..

Er det flere som er plaget med tungpusthet/ pesing ved høyt/ lavt stoffskifte? Arbeidspulsen min ligger på ca 130, har ikke målt hvilepuls men er nok ikke under 80. Har det slik både ved over og underdosering- vanskelig å tolke!! Er også veldig skvetten for tiden; her forleden hoppet det fram en katt i veibane, jeg HYLTE av skrekk fordi jeg skvatt. Er det normalt? Er det binyrene som sliter mon tro??
    Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
    Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg hadde veldig det med å bli tungpustet uten grunn, det første året på Levaxin, etter det så har det kommet sjeldnere og sjeldnere. Jeg blir skvetten når jeg er lav jeg, skal ingen ting til før jeg skvetter. Noe som jeg synes er komisk, for det er veldig utypisk for meg, ler godt av meg selv da ja...

Jeg har ikke det med den høye pulsen, men det finnes garantert de som har det.

Jeg sliter med å skille når jeg er lav og når jeg er høy ut fra symptomene mine, men sovemønstret mitt pleier å avsløre når jeg blir lav, for da sover jeg opp til 16 timer i døgnet.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Kan ikke si så mye om tungpusthet etc, for dette har jeg antaklig pga overvekt... men skvetting! Det har blitt veldig ille for meg. Jeg var aldri skvetten før, men nå, for den minste lille ting.

Jeg merker også en viss paranoia noen ganger, som minner litt om dette å være skvetten. Du sitter og venter på at noe skal skje, og så skjer det, så skvetter du som om at du ikke forventet det... helt rart spør du meg :-)

Hildemor Gjest

Standard

Hehehe beklager at jeg ler - men jeg kjente meg så godt igjen i denne skvettingen - min samboer ler godt av meg noen ganger. Selv synes jeg det til tider er litt plagsomt, men har begynt og le av det selv også

Tungpusthet har jeg skrevet om i et annet svar her. Det opplever jeg både når jeg er hypo og når jeg er hyper. Er jeg hyper kan jeg ha høy puls ved den minste form for aktivitet (som fører til at det blir tungt og puste), som hypo blir det bare mer tungt alt som er, inkludert og puste. Føler trykk i brystet ved den minste tur i en trapp eller en oppoverbakke. Noen ganger sviing og brenning også. Slitsomme greier - ugh!

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn