Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Tråd: Medisinering
Threaded View
-
27-02-08, 12:58 #3
Du får iallfall ikke noe kritikk av meg for å si hva du mener sivcat

Jodi har jo et autoimmunt angrep på kjertelen (anti-TPO er positiv)
Det betyr at kjertelen gradvis blir uvirksom. Hvor lang tid varierer stort, men analyselaboratoriet www.furst.no antyder et par år.
Et sted på denne veien nedover vil stoffskiftehormonene bli så få at du vil få alvorlige problemer. Du er på vei ned en utforbakke og jeg syns det er utrolig at man diskuterer hvor langt ned i denne utforbakken man skal komme før man igangsetter behandling.
Behandlerenes dillemma er flere.
10% har positiv anti-TPO selv om de ikke utvikler hypothyreose.
Men der man også påviser lav kjertelproduksjon skulle denne falle bort.
Det finnes forbigående varianter som helst ikke skal behandles.
Disse opptrer gjerne i forbindelse med fødsler og gjerne etter et for høyt stoffskifte. Man har gjerne hatt positiv TRAS også.
Det finnes blokkerende TRAS stoffer som kan gi hypothyreose og som kan igangsette en uheldig behandling hvis man ikke utreder godt nok.
Dessuten finnes tilgjengelig finnålsbiopsi av kjertelen som tydeliggjør status.
Jeg synes det bør være enkelt å tolke dine oppgitte målinger til at du bør komme på behandler listen.
Og jeg synes at sivcat sin behandlingsstart er eksemplarisk. Sikkert noe sånnt du trenger, men juster alle gode råd så de passer din situasjon.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat
Bokmerker