HEI alle
og takk for gode innspill.
Jeg har og sagt tidl at kanskje knocke ut kjertelen-men da misser jeg den lille muligheten for at et lite mirakel kan skje?
Nemlig at sykdommen brenner ut,og kjertelen min klarer seg selv...Lov å håpe!
Har ikke hatt så store svingninger tidl år,vært værst siste 8 mnd.Kanskje mere produksjon selv?
Når det gjelder antistoffer og Tras har jeg leita fram de første prøvene-de var alle negative.
Derfor ble det tatt røngten av kjertelen og de fastslo at det var Graves der.
Men jeg tror og at jeg hadde hatt stoffskifte iallefall 5 år før diagnosen,når jeg tenker på alle symptomene og legebesøk-de trodde nok jeg var hypokonder...
Endokrinologene i Norge vil ikke ha meg!!

Stavanger og Haukeland sa nei før jul-mente pasienten var nok utredet.
Jeg skrev 2 brev selv ,et tidl til Aanderud-som skrev tilbake at jeg tydelig led av svingende stoffskifte,men at det gjerne brente ut etter hvert..
Det andre sendte jeg til Svartberg i Tromsø nå før jul som svarte at han hadde lest brevet nøye og forsto mine plager-men sa han ikke kunne gjøre noe for meg .
Så jeg tenker skrive et brev til-men hvem søren skal jeg da sende det til??
Jeg forstår og at de ikke kan gjøre noe mer med stoffskifteprøver-alle er tatt og jeg spiser den eneste medisin Norge kan tilby.Bortsett fra Armour da-som ingen går god for,ikke dem jeg har spurt iallefall.
Så det føler jeg står igjen med er:
Andre prøver som kan taes?
Noe som er i ubalanse som igjen gir ustabilt stoffskifte.
Blir sprø av det her,særlig siden svaret kan ligge en helt annen plass enn i Tsh og T4!!