interessant dette-og den tanken har jo slått meg tidl siden jeg har stoppet opp med levaxin.men har jo begynt på igjen siden jeg har følt meg så dårlig og fått mye mere vann i kroppen,økt vekt(siste gang var for 1.5 år siden,gikk opp 14 kg på knappe 3 mnd!!)
og alle andre ekle symptomer.Jeg følte meg som en uferdig bolledeig..Så tilslutt beit jeg i det sure eplet og starta med levaxin...igjen

Det som først skjedde for 5 år siden var at Tsh plutselig falt til 0.05 og T4 økte til 30(for meg..sinnsykt høyt-12 er helt fint).

De trodde Graves var kommet tilbake og skulle sette meg på Neo mercazole igjen,men jeg ba dem vente for jeg kjente på kroppen at det var i ferd med å roe seg.Og riktignok falt det fort i løpet av et pr mnd-så da Tsh hadde vært på 8-10 og T4 på 8 i flere mnd starta jeg på medisin.
Men en altfor stor dose og det tok bare knapt 1mnd så var det altfor høyt igjen.
Jeg visste fra før når jeg gikk på levaxin i komb med Neo mecazole at jeg var følsom,så nå starta jeg på 12,5 mg og det funka fint lenge.Vekta gikk ned 17 kg på knappe 3 mnd,men det varte ikke lenge.
Tsh steg,T4 holdt seg (som vanlig)på 11-12,men vekta økte og 17 kg kom raskt tilbake.Og slik har det vært jo-jo i flere år.Jeg har tidl innlegg her om Ustabil Tsh.Hvor jeg vet at du sier at man ikke kan føle Tsh for kjertelen er død,men jeg svarte da at siden T4 alltid ligger på 11-12,og T3 2.5(i alle år) så måtte det ha en sammenheng for meg iallefall.Kanskje for min kjertel ikke er død og jeg produserer thyreoideavev?
Før jul hadde jeg det lenge bra prøver viste T4 12,Tsh 1.70.
7 Januar steg Tsh til 5.98 og T4 holder seg på 12,men nå blir jeg sykere,ødemer,vektoppgang,blek,trett,o-energi,håravfall osv...
Og har det enda slik med nå en Tsh på 3.45 og T4 12(t3 2,6)

Så noe trigger mitt stoffskifte men hva?
Skal jeg kutte Levaxin igjen så må jeg altså gå i Dvale-gjør jo det på en måte da -for det er så pyton med alle symptomene.
Men du sier n`Finn at Armour kan gjøre det værre??
Hvorfor?
Trodde det var T3 jeg mangla?
Og siden enkelte dager er så Topp,så tror jeg det er T3 som stiger et øyeblikk-who knows?
Til slutt,jeg er imponert over kunnskapene-og hukommelsen-til flere av dere.
Flott av det fins slike lesehester