Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Tråd: TSH helt på bærtur :)
Threaded View
-
23-02-08, 18:33 #4
Jeg har som sagt møtt en hvis hele familie har en normal TSH på 20, så du kan kanskje melde deg inn der? (spøker her)
Vi på forumene sier ofte at ft4 og ft3 som synes best å korrelere med hvordan man har det og at de fleste trenger ft4 og ft3 et sted som for dem er individuelt, og ofte ca to tredeler opp i referanseområdet. Jeg selv merker godt hvis de kommer under 50%.
De testet vel for museantistoffer som jo er kjent for å gi falskt høy TSH.
Sheehan syndrom kan også gi fallskt høy TSH siden hypofysen er skadet og a kan ma lage noen uvirksomme varianter av TSH som registreres som høy TSH. Står ganske myeom det på nettet, for eksempel i databasen www.pubmed.com jeg mener det kan søkes på sialisation og TSH eller thyrotropin.
(har en link et sted som sier at en tredel av hashimotos-pasienter har hypofyse-antistoffer...så hvorfor terper de alltid på TSH når så mange av oss har noe feil der. Det er titusenvis av postinger på nettet om at TSh blir feil, oftest veldig lav ved behandlign av hypothyreose)
Du må til en veldig dyktig endokrinolog tror jeg, de andre behandler mest diabetes og går etter TSH ved stoffskifte så man kan spare seg turen...)

Svar med sitat

Bokmerker