Sitat Opprinnelig skrevet av baremei Vis post
Hvorfor sluttet du? Fordi du er gravid? Da er det jo viktig at du og kroppen er i form, og trenger du tyroxin skal du ha det, enten det heter Levaxin eller Armour. Det er viktig både for barnet og deg.

Det er vanlig å måtte øke dosen med så mye som 50% i løpet av de første tre månendene, så dette må du ikke tulle med, altså!

Og du skal få i deg nok til at du har det bra, "minst mulig fordi det er medisin og jeg skal ikke ha medisin når jeg er gravid" gjelder absolutt ikke her, heller tvert i mot. Like lite som diabetikere kan droppe insulinet skal du droppe tyroxin.

Med forbehold om at det er detaljer jeg ikke husker i din historie, da får du heller klargjøre.

Hva sier legen din?
hei, jeg sluttet fordi jeg for 20 mnd siden fødte en sønn, og fikk da postpartum. stoffskiftet ble sky høyt.
begynnte med propyltiuracil, fikk så lavt stoffskifte.
så kom blodprøvene innen for referanse området, men jeg var fortsatt svært dårlig.
begynnte med lewaxin, ble litt bedre , men fikk masse bivirkninger.
begynnte på armour, formen ble kjempe bra.
ble da også gravid, fant ut av det på nyttårsaften, og sluttet da med armour fordi jeg var redd stoffskiftet skulle skyte i været som sist, og fordi jeg mine prøvesvar ligger fint i referanseområdet.
mine siste prøver fra 26 jan viser :
ft4 14,8 ref 11-22
tsh 0,38 ref 0,30-4,2

jeg fant denne da... http://web.archive.org/web/200805150...pregnancy.html
prøvde å ringe til han legen som har skrevet ut armour til meg. han hadde selvfølgelig ferie.
fastlegen min har aldri hørt om armour en gang.
synes dere det går an å be han sette seg inn i medisinen?
er jo greit at han vet hva jeg bruker, og greit å forholde seg til en lege i stede for 2.