Viser søkeresultater 211 til 220 av 241
-
29-12-07, 18:31 #211
Er her jeg - bare litt fraværende av julegrunner.
Ikke sikkert at overdosering er en riktig betegnelse, det skjer ikke før du har brukt en høy dose i flere måneder. og det tar lang tid å komme ned fra en slik.
86/min - jo det er høyt det, og har du bank i tillegg er det mulig at dosen er for høy. Jeg får det iallfall slik.
Det er ikke Levaxin eller Armour som styrer hjertefrekvensen - det er binyrehormoner som gjør det. Disse vil produsere mer når stoffskiftet er høyt og hjertefrekvensen stiger.
Dermed kan en se om binyrene funker - på det området da.
Man kan også få hjertebank ved lav puls. Da må hjertet pumpe mye blod i hvert slag og det kjennes som bank.
Denne følelsen opptrer også før du har tilpasset deg en høyere dose, altså - hvis du akkurat har økt dosen kan det komme noen dager med bank. Det kommer ikke med en gang, gjerne etter noen uker.
Har du økt for mye kan det komme med en gang.
Fortsetter det tyder det på at dosen er for stor til at du greier å tilpasse deg den.
Om du har kjent at det har kommet snikende og ikke ser ut til å være på retur bør du senke dosen. Hvis du føler at du bør gjøre det fort, så hopp over Armouren (ikke Levaxinen) en dag og fortsett på en litt lavere dose.
Hvor mye bruker du nå da Rikke ?
Og hvor lenge har du bruk det ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
29-12-07, 20:21 #212
hei Hansen og takk for svar.
bruker 1/2 grain bare, har brukt armour siden 11/12.
men begynnte bare med en halv tablett, etter ca 1 uke økte jeg til en hel, = 1/2 grain.
ser ut som om jeg ikke tåler særlig mye.
men jeg merket jo tydelig bedre form helt til nå.
har kastet opp en del og brekninger, særlig om morgenen, kvalm, hodepine,hjertebank, stiv/ litt vondt i nakke.høy puls. og ekstra slag.litt lett iritabel innimellom, men har ikke hatt diare som jeg har skjønt er vanlig ved for høye doser.
litt lei meg, hadde virkelig håpet min gode form skulle vare.
spes nå som jeg snart skal ut i jobb igjen etter nesten et års sykmld.
trodde først jeg bare var sliten etter julefeiring, og minstemann har vært syk hele jula.
men er nok ikke det som er årsaken siden jeg har høy puls og hjertebankHyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.
-
30-12-07, 18:52 #213
rikke, det kan allti hende at din hyperthyreose kommer tilbake, du har jo hatt slike episoder før. Kan ikke si noe uten nye prøver.
Men jeg har også lest flere ganger på forumene at hvis noen har reagert på doseøkning, så funket det bra å bakke ned igjen og så prøve igjen etter et par uker.
Det er vanlig å ha overdosesymptomer i noen dager etter økning enda man trenger den doseøkningen.
Vet ikke om det er riktig i ditt tilfelle, men ville bare nevne det.
Men det kan være bare adrenalin også.
Eller for stor dose.
Jeg har ikke lest i de andre trådene om hvordan prøvene dine så ut før dette.
Hvis du har sliten binyrer kan et være at du må øke fryktelig sakte.
Godt nytt år.
-
04-01-08, 22:57 #214
Jeg får også hjertebank og hodepine når jeg ligger veldig høyt. Da hender det også at jeg kaster opp.
-
12-01-08, 14:58 #215
jeg har helt sluttet på armour, og alikevel har verdiene steget litt
Takk for svar.
jeg har helt sluttet på armour, og alikevel har verdiene steget litt.
har snakket med min fastlege og min alternative lege, dr øverbye.
og begge er helt enige om at det var det rette.
serjo hva som skjer siden tar så mye prøver
er ekstremt trøtt, men det har jeg vært i begge mine tidligere svangerskap.
min sykdom som startet i desember 06, startet i mitt svangerskap og utviklet seg til kjempe høyt stoffskifte i 6 mnd før det ble oppdaget.
hvis noe skjer denne gangen.
vil man jo oppdage det tidlig.
sluttet med astma medisiner og, der sliter jeg litt, men set skal gå.
har en mild astma, så det er vel ikke så ille.
og vet dere, graviditets testen slo ut 4 dager før ventet mens.
om det sa gynekologen at det kunne bety 2 ting, enten at jeg får en stor unge, eller at det er flere inni der. hjelpes.
skal tilbake om 3 uker ca, da kan vi se det på ulHyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
-
12-01-08, 15:04 #216
Hei, jeg personlig mener at du har diverse graves-antistoffer, både dem som stimulerer kjertelen samt de som gjør at TSH blir lavt, og at de skifter hos deg, og spesielt når du er gravid.
Jeg synes det er best at du får målt ft4 og ft3 hyppig.
Unngå ting som er kjent for å trigge disse antistoffer:
jod
soya
røyk
stress
aspartam
MSG
gluten
ting du er allergisk mot (ja, de trigger antistoffene)
mye karbohydrater
og mer som jeg ikke husker nå
hilsen
nora
-
18-02-08, 14:51 #217
nå trenger jeg hjelp her...
jeg tror jeg må starte opp igjen på armour, er heelt utslått konstant trøtt,
brainfog.
føler til og med synet er tåkete.
kan jeg bruke armour under svangerskapet?
tenkte en lav dose, er ikke så mye jeg trenger tror jeg.
og er det ok og begynne på det i svangerskapet? mener, det er vel anderledes hvis man har brukt det hele tiden?
jeg sluttet når jeg fant ut at jeg var gravid
huff rotete dette men er hardt angrepet av brainfog her nåHyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
-
18-02-08, 15:34 #218
Kan ikke være kalsium-mangel? Da blir jeg aldeles rørete, altså: mer enn vanlig!!
Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
18-02-08, 17:35 #219baremei Gjest
Hvorfor sluttet du? Fordi du er gravid? Da er det jo viktig at du og kroppen er i form, og trenger du tyroxin skal du ha det, enten det heter Levaxin eller Armour. Det er viktig både for barnet og deg.
Det er vanlig å måtte øke dosen med så mye som 50% i løpet av de første tre månendene, så dette må du ikke tulle med, altså!
Og du skal få i deg nok til at du har det bra, "minst mulig fordi det er medisin og jeg skal ikke ha medisin når jeg er gravid" gjelder absolutt ikke her, heller tvert i mot. Like lite som diabetikere kan droppe insulinet skal du droppe tyroxin.
Med forbehold om at det er detaljer jeg ikke husker i din historie, da får du heller klargjøre.
Hva sier legen din?
-
18-02-08, 20:15 #220
Lignende tråder
-
Postpartum tyreoiditt... Hjelp!
Av Pingomamma i forumet Postpartum tyreoidittSvar: 22Siste melding: 07-05-12, 19:58 -
Postpartum, hypersymptomer, normale verdier, struma
Av annis i forumet Postpartum tyreoidittSvar: 27Siste melding: 13-03-11, 13:24 -
Onsdag 16. desember
Av Bellissimo i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 8Siste melding: 17-12-09, 08:02 -
Thyreoditt? Er det en sykdom i seg selv?
Av sunny i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 19Siste melding: 05-04-07, 11:35 -
De Quervains eller subakutt thyreoditt
Av Magnuna i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 28-02-07, 12:12

Svar med sitat

Bokmerker