Takk, Gunnda

Interessant det dere skriver her.

Det høres da svært logisk og... kanskje det er den siste destruksjons- prossen som blir smertefull
Hm... jeg har litt vondt for å forstå/tro helt på dette, fordi jeg har hatt antistoffer i så mange år - i alle fall målt i 13, tror jeg (er så rotete med tid...) Min kjertel burde vært død for lengst, og jeg blir bare verre og verre, mange symptomer likner dine, Gunnda.

UL er jo en type undersøkelse. Fin-nåls-biopsi er en annen. Og der er flere. Vet ikke hvilken som ville vært best i ditt tilfelle. Men mye tyder uansett på svingende hormonproduksjon fra din egen kropp, så kan du få undersøkt kjertelen din på noen måte, synes jeg du skal gjøre det.

Ang Levaxin, så følte jeg meg også sykere og sykere etterhvert som årene gikk. Har også fysisk synlig ting som jeg påstår er stoffskifte-relatert - ja, øyene kan være en slik ting, noe øyenlege absolutt bekrefter + symptomer på at jeg er helt utslitt. (ME? som igjen kom av sliten binyrebark som igjen kom av for sent/dårlig behandlet stoffskifte???)

Iskald på hender og føtter - ja. Fryser - jepp, av og til kaldsvetter, men mest frysing. Skjelving/feberfølelse, men da med mest frost-følelse. Ekstremt hårtap ja, fra "løvemanke" til noe få pistrer (hjelper med masse B-vitaminer - håper det er i ferd med å ta seg opp nå - men jeg mister fremdeles mye hår). Masse hårvekst på kroppen, også ei jeg traff som hadde fjernet kjertelen var plaget med dette (fjernet for et år siden).

Du forklarer deg godt - stor forskjell på å være skadet og på å være syk. Den "syken" jeg føler, innbiller jeg meg kommer fra ubalanse i binyrene. Har du mulighet for å få sjekket kortisolet?

Øyenmuskelen - jeg har problemer med de fleste musklene i kroppen - alt fra tarmer og blære til fingre og ja, du vet jo det meste fra her i tråden. Helt sikker på at hormoner, spesielt stoffskiftehormoner påvirker musklene veldig mye (eller rettere: mangel på hormoner) ;)