Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 18 av 18
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard

Hurra så glad jeg blir for alle meninger og betraktninger og svar... :-)
    Ingen her er leger og kan fortelle meg hva jeg bør gjøre, men er så godt å høre fra likesinnede.... Skal sies at jeg tar doblet dosen min igår og idag og tester det litt fremover.....noen mener jeg burde prøve en halv tablett først, men.........kroppen sier vel fra om jeg bør ned igjen....

Det er jo reneste bingo....!

Takk for svar!
    Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
    Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Tok du 50µg og doblet det nå? Det er vel mye synes jeg og tendelsen på forumene på internett er å gå i trinn på 12,5µg.
    Det man ellers kan gjøre er å ta en 50µg tablett per uke ekstra.
    Du skal egentlig gi beskjed til legen eller spørre legen først. Ã… lage en graf i excel med TSH og ft3, hvordan de gikk opp og ned, kan være effektivt , siden tallene på en skjerm slik legen ser dem ser normale nok ut.
    Og så skriver man ned på skjemaet når man begynte å føle seg dårlig.

Uansett så vil jeg bemerke at en del pasienter må ta litt mer om vinteren og gå ned igjen om sommeren. Ca 25 eller 12,5 µg har jeg hørt.

NTF har sammen med en -var det homeopat- laget et opplegg på internett hvor man nettopp skriver doser og blodprøver og symptomer over tid og slik kommuniserer med legen. Min Helsebiografi heter prosjektet. Kan gjøres fra mobiltelefon også. Skikkelig high-tech. Kunne egnet seg for deg for eksempel.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard

Takk for innspill!! Hører gjerne på dine råd. Jeg har IKKE tenkt å ta noe med min fastlege fordi jeg måtte gå utenom han for å få startet med L i det hele tatt. Og han har "glemt" at jeg har operert (brukte annen lege i annen by den gang) og vært litt sånn heisan hoppsan i henhold til stoffskiftet mitt, så NEI. Orker ikke nå. Det uroer meg mer å ta opp sånne ting med han... Jeg sa jo fra før blodprøvetaking i desember at jeg ville ha en helsjekk i gjen sånn prøvemessig fordi jeg følte litt tilbakefall. Det fikk jeg, og det eneste han fant noe galt med var jernlageret mitt. Nevnte ikke min TSH og T4 i det hele tatt........ Så. Han kan nada om stoffskifte og jeg blir bare så utrolig sint når jeg må ta det med han. Dog ålreit lege på andre områder....så ikke baaare negativt.

Men forstår det med dosen....skal se hva jeg gjør...snakke med annen lege kanskje, for råd....
    Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Lavt jernlager - ferritin - kan gjøre at du bør være forsiktig med å øke dosen med for mye av gangen. Likevel er det jo et tegn som kan peke på at dosen er lav.
    Sikkert lurt å spise litt jern (viss det er lavt det var da) men for all del ikke samtidig med levaxinen.
    Er enig med de andre svara du har fått også jeg.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard

Ja enig i det jeg og...jeg skal gå ned til halv eller kvart imorgen....

Fikk beskjed om lavt jernlager, ja, men fant tilfeldigvis ut at jeg ikke måtte ta det med Levaxinen. Legen sa ingenting om dette.

Men har tatt det hver for seg. Morgen og kveld...

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg har sett dem gi en pasient levaxin OG jern hver dag på sykehuset samtidig om morgenen når jeg var i praksis. Det var ikke min passient men jeg nevte det til dem, at man aldri må gi jern samtidig med levaxin men de svarte ikke og glodde kanskje dumt på meg.

Det er mange mange leger som ikke har peil på behandling av stoffksifte, vi får en del tilbakemeldinger her om det.

Det som er trist i ditt tilfelle er at telefondama håndterer doseringen din....noe absurd satt på spissen.

Men nå har du tallene og kan skrive dem i et excelark elelr tegne dem opp elelr hva du vil , og en del pasienter har skrevet at det endelig fikk legens oppmerksomhet.

Om TSH eller ft4: det må du selv finne ut av. Kan goddt hende at du har det best med en prikknormal TSH på 1 og ft4 trekvart opp, som også er heeelt normalt. Står overalt at denne kombinasjonen er riktig. På Capio sin nettside, Fürst, legemiddelhandboka og legetidsskriftet.

Noe annet med oss som får lav TSH med en riktig ft4......

nora

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    735

Standard

Videre har jeg jo i desember startet på p-piller etter å ha vært over 1 år uten...
    Jeg mener å ha lest et sted her inne at behovet for tyroxin øker når man tar p-piller. ... Det kan jo stemme med at du føler deg dårligere nå, og trenger en økning.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard

Korrekt...jeg skrev nettopp ett nytt innlegg om dette selv...leste og leste her inne istad ang dose-økning i diverse gamle innlegg og fant det samme selv.....

Bare synd at jeg rakk å stupe helt ned i kjellern som nå....

Må jeg da gå i flere uker og ha det sånn, gråter og gråter og gråter, for å se om økning med 25 opp til 75 er nok til å finne igjen godformen........sukk.

EDIT/d.2.01.2009 Andre tråder av Nettverk:
    - Jeg ønsker å få påvist lavt stoffskifte!!!
    - Hoven i halsen....
    - Oppdatering samt spørsmål om Aker
    - Hm. Bedring...?
    - Urolig i kropp/psyke og deprimert/på gråten
    - P-pille-stopp........
    - Lavt stoffskifte grunn nok til å få yrkesrettet attføring?
    Sist endret av Admin; 08-01-10 kl 10:51

Side 2 av 2 Først 12

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn