Hm... det var jo med tanke på evt operasjon at jeg ba om MR av nakken - på anbefaling av ei annen som slet med lignende ting, hadde blitt operert og så blitt bedre. Det kan jo ikke ha vært aktuelt for meg med operasjon siden jeg da ikke har blitt sendt videre. Husker jeg ba om at bildene skulle sendes til et-eller-annet-sted hvor hun andre hadde vært - til vurdering - men legen sa at utfallet av bildene skulle avgjøre det. Og jeg har da ikke blitt sendt videre. Tungvint dette her... Og i høst og vinter har jeg ikke orket å trene og da også strekke ut så mye, så nå er det temmelig stramt. Tror en god del av hodesmertene, svimmelheten og balanseproblemene også skyldes dette, tror ikke jeg får nok blodgjennomstrøming til hjernen - for jeg kan jo kjenne at jeg også blir verre i hodet jo strammere musklene er.

Gunnda
Hormonet endorfin er nesten alltid til stede når vi er i godt humør. Noen kaller endorfiner for ”lykkehormon” eller ”kroppens eget morfin”. I store doser kan endorfiner gi oss en følelse av ekstase eller eufori, sier Allen som er ansatt på Rikshospitalet i en prosjektlederstilling knyttet til forskning rundt temaet smerter hos pasienter med anginasmerter og pasienter med nevropatiske smerter.
http://www.helsenytt.no/artikler/endorfiner.htm