Viser søkeresultater 1 til 10 av 191
Threaded View
-
08-02-08, 13:12 #11
Hvordan kan jeg si noe om nevropati. Jeg har hele tiden vært redd for å si noe galt inne her, for hjerna mi har fått juling fra to hold- både hjerneskade etter bilulykke, og siden av HASHIMOTOS(.....!), men folk er så storsinna at de tilgir...Jo, det er flere måter å angripe det på. Du har jo objektive funn på MR i nakken din; og i og med at virvlene flytter seg slik at skiva kommer ut av stilling, skulle vel det være nok til å komme med den påstanden at nerva da mest sannsynlig er i klem?- iallfall periodevis. Det skal sees på kontrastrøntgen av nerveutgangene i nakken. Så er det elektro/lednings undersøkelser. På "samme" måte som EKG, kan de sende signal f.eks,via nervene i armene, og så regner de ut reaksjonstiden- før hjerna reagerer altså. Dette vet du sikkert selv og, men er iallfall EN måte å finne om du har skade på selve nervenee. Og skada nerver blir ofte smertefulle. Nevropati er jo når det er selve nerven som er smertefull( ellers tenker vi vel ofte at de bare leder smerte).Men er nok andre faktorer som gir nevralgi/nevropati og. En nevrolog eller smertelege burde kunne hjelpe. De skjønner (i beste fall) en del av det en forteller og. Typisk for nevropati er de brennende smertene..Epelepsimedisiner er ofte det som gir best hjelp!
Stina, har du vært hos f.eks. anestesilege som driver med smertebehandling?.....(hvis du orker flere leger,da!)
P.S. Dette skulle vel ha vært under "diverse". D.S.
Stina, og andre, "Ninus" har vel fått delvis medhold fra legen/e sine at TPO-en kan virke inn og gi nevropati. Så da kommer en tilbake til de antistoffa,ja. Selv er jeg "overbevist" om at det har med stoffskiftet å gjøre(til noen evnt. beviser det motsatte). Kanskje antistoffa virker direkte inn på sentralnervesystemet vårt, og det gir utslag i helt gale signal. Må jo være noe som jobber overtid, får for mye stimuli?..... Bare en tanke..Håper at når en finner bedre medisinering at det vil gi bedring og. Av og til lurer en jo på om de blodverdiene bare plasker rundt i blodet, og at kroppen lever sitt eget liv. Symptom burde iallfall stoppe opp etter flere år på med. slik at en ikke føler seg verre.Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
Lignende tråder
-
Nybegynner
Av Elly i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 09-12-15, 20:35 -
Nybegynner... og skjønner ingenting...
Av Destiny85 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 24Siste melding: 02-03-09, 10:43 -
Nybegynner spm... ;)
Av Grace i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 29-10-08, 13:41 -
Enda et spørsmål; om T3 denne gang :-)
Av Marina73 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 02-06-08, 15:59

Svar med sitat

Bokmerker