Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
Tråd: Endret smakssans?
-
16-01-08, 18:19 #1
Bruker
- Medlem siden
- Jan 2008
- Sted
- Fredrikstad
- Meldinger
- 2
Endret smakssans?
Jeg er helt ny innenfor feltet stoffskiftesykdom, og har kun hatt diagnosen hyperthyreose i 1 mnd. nå. Spiser per i dag 10 mg Neo x 3, og Seloken 25 mg x 2 (turnuslegen på sykehuset skrev ut feil til meg, skulle fått Selo-Zok)
Det jeg egentlig lurer på er om noen av dere her inne har opplevd at smakssansen deres har blitt endret via sykdommen eller medikamentene dere tar?? Jeg har siden søndag nesten ikke kjent noe smak av det jeg trøkker i brødhølet, men til gjengjeld får jeg en ubestemmelig søtsmak i munnen innimellom (minner om smaken av Neo hvis du ikke klarer å svelge den med en gang...)
Noen som har opplevd dette, eller er det bare jeg som er rar? Har lest om betablokkere at de kan ha endret smakssans som bivirkning, men det er 1:1000 "bare" som får dette...
Jeg skal på sykehuset til min første kontroll i morgen 17.01. og spør så klart der, men lurer på om kanskje et klokt hode her inne har opplevd det samme??
"You're over me? You're...over...me? When were you...under me?" (Ross)
"They don't know that we know they know we know!" (Phoebe)
-
07-02-08, 00:58 #2Hildemor Gjest
Hei

Nå ser jeg at innlegget ditt er skrevet for en stund tilbake, men ville allikevel at du ikke er alene om og oppleve dette ved bruk av medisiner for høyt stoffskifte. Ingenting smakte noenting når jeg brukte blokkere og Neo. Hvem som var "synderen" vet jeg derimot ikke.
Og ingen på den tiden, 5 år siden, kunne si om dette skyldtes medisinering. Kanskje vet de mer om det i dag. Håper du fikk et godt svar på det
Svar med sitat
Bokmerker