Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: stærke smerter
-
28-01-08, 11:38 #1
stærke smerter
Hejsa jeg er ny her så jeg vil lige fortælle en smule om mig selv.
jeg er 45 og kvinde.jeg fik fjernet min skjoldbruskkirtel for 4 år siden,
og får eltroxin 200 mikrogr 6 dage om ugen og 150 mikrogr en dag.
September 2007 havde jeg det MEGET dårligt og fik konstateret for højt stofskifte,blev sat ned med 50 mikrogr pr uge.
efter 6-8 uger begyndte jeg at have det nogen lunde igen.
Og fik et nyt flexjob som servicemedarbejder ca 16 timer pr uge.
Men nu har jeg det rigtig dårligt igen,jeg har meget stærke smerter på hele kroppen og er MEGET træt,og er sygemeldt fra mit job.
Jeg vil gerne høre om der er nogen her , der også har så ondt over det hele. Og jer der har fået fjernet skjoldbruskkirtlen hvilken slags job har
i ? Jeg tænker at mit job er for hårdt for mig måske.
Jeg har også tit haft disse symptomer selv om mine blodprøver har været ok.
Jeg glæder mig til at høre fra jer
hilsen
JulleFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
28-01-08, 12:39 #2
Hei julle!
Trist å høre at du sliter med slike smerter og tretthet. Har du blitt undersøkt skikkelig for dette? Det er lett å tenke kun på stoffskifteproblemer, og så glemme at også vi kan ha andre sykdommer i tillegg. Har du blitt sjekket for ME?
Selv har jeg også urinsyregikt som tidvis gir svært vonde smerteanfall i leddene.
Jeg er forøvrig selvstendig næringsdrivende, jeg jobber som instruktør i vannaerobic for overvektige mennesker. Jeg er nok blant de heldige med hypothyreose som lever forholdsvis godt med den nå, selv om jeg fremdeles har symptomer på den.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
28-01-08, 14:42 #3
hej Sonja
tak for dit søde svar.
øhhhhh hvad betyder ME ?
Jeg skal til min læge i morgen og vi skal finde ud af hvilke andre blodprøver end stofskifte , jeg skal have taget.
knus
julleFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
28-01-08, 15:02 #4
Hej julle.
ME er et tretthets syndrom som rammer mange - også unge idag.
www.me-foreningen.no
Urinsyregigt er det som også kalles podagra, en smertefull tilstand som rammer store ledd ved at det felles ut hårde krystaller pga for høy urinsyre i blodet.
På http://www.furst.no/bb/index6.html
Står det :
Indikasjoner: Kontroll av pasienter som behandles med tiazider og cytostatika, særlig ved leukemi. Arthritis urica. Juvenil hyperurikemi (Lesh-Nyhans syndrom). Xantinuri. Referanseområde: (NORIP, 7. januar 2005)
Menn: < 12 år 120 - 320 mol/L
Menn: > 12 år 230 - 480 mol/L
Kvinner 12 - 49 år: 155 - 350 mol/L
Kvinner > 50 år: 155 - 400 mol/L
Tolkning: Høye verdier ved de fleste tilfelle av arthritis urica, juvenil hyperurikemi, leukemi, polycytemi, pernisiøs anemi, pneunomi, nyreinsuffisiens, inanisjon, behandling med tiaziddiuretika. Lave verdier ved xantinuri, leverinsuffisiens, behandling med allopurinol, probenicid, kortison og store doser med salisylater.
Analytisk og biologisk V.K.: Se separat tabell over Analysevariasjon• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-01-08, 10:21 #5
Opprinnelig skrevet av n`Finn
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
02-02-08, 00:18 #6
Hei julle
Jeg har veldig mye smerter i kroppen, tror det "begynte" for ca 17 år siden (faktisk når jeg tenker etter - etter en episode med kraftig luftveisinfeksjon med derpå veldig hodepine - noe som kan indikere innledning av ME....) - og det begynte med smerter i nakken. Så bredde det seg mer og mer nedover skuldre, rygg, armer m.m. Men jeg har før den tid hatt "anfall" med veldig vondt i ei hofte eller et fingerledd f.eks. i noen uker av ganga.
Jeg har ikke urinsyregikt, høyst sannsynlig. Var på et Helse- og rehabiliteringssenter ei gang hvor vi kun spiste vegetarmat. Der mente de at svinekjøtt ga urinsyregikt. De to siste årene har jeg vært uten kjøtt sammenhengende 1 1/2 år, og smertene er fremdeles økende.
Nevrolog sa jeg hadde fibromyalgi, og det er visst ofte fibromyalgi henger sammen med lavt stoffskifte/stoffskifteproblemer. Men jeg har vondt for å forstå at dette er hele forklaringen, fordi jeg har økende krampetendenser, muskelsvakhet og muskelsvikt - uansett hvor mye eller lite jeg trener. (Dvs moderat trening hjelper litt på å bremse "sykdomsutviklingen", men det gjør ikke underverker. Har dog "carpal tunnel syndrom" i hele armene - de dovner bort hele natta, forferdelig smertefullt, og her hjelper trening - det er det eneste som hjelper. Tror jeg her enormt stramme muskler og pga dette og mye frysing dårlig blodsirkulasjon.)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
05-02-08, 10:57 #7
Hej Stina
Ja det er jo stof til efter tanke det du skriver.
Jeg fik svar på mine blodprøver i går og mit stofskifte er særdeles fint.
Så min læge mener det er psysisk, men jeg er nu først begyndt at have alle de smerter efter jeg fik fjernet skjoldbruskkirtlen,så jeg undre mig.
hilsen
JulleFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
05-02-08, 21:17 #8
Julle

Mange av oss får høre at prøvene er fine, men likevel er vi dårlige... Noen blir ganske bra, noen blir ikke.
Husker ikke alt hva som står i tråden her, men noen blir bedre når de får sine prøver i øvre del av referanseområdet - altså er det ikke godt nok for dem å ha prøvene innenfor. Noen må over på naturlig thyroxin for å bli bedre... Noen blir bedre med et tilskudd av T3 til T4 (altså i Norge tar man Levaxin, i DK vel Eltroxin eller noe slikt? som da er T4 - så må noen ha T3 - Liothyronin, og det får du visst ikke i Danmark. Naturlig thyroxin inneholder T4 + T3 + enda flere T'er). Jeg har ikke greie på hvordan dere måler stoffskiftet i Danmark, men i Norge kan man be om å få målt Fritt T4 og Fritt T3 - så er det altså disse som noen må ha i øvre del av referanseområdet. Be om å få utskrift av dine prøvesvar, ikke bare ta til takke med at "stofskifte er særdeles fint". Dette er også viktig hvis du finner en dose med thyroxin som du har det ganske bra på - da skal du vite hvordan dine prøvesvar var på det tidspunkt, slik at du forsøke å holde deg der (ditt behov for thyroxin kan variere, vil jeg tro (er jo bare en amatør) - når du fjerner kjertelen kan det kanskje finnes masse thyroxin rundt i kroppen, men så avtar dette og dosen din må økes. Da trenger du å vite hvordan dine prøvesvar var når du hadde det "fint", slik at du kan forsøke å dosere deg fram til samme resultat igjen.
Jeg kan dessverre ikke snakke av egen erfaring mht å bli bedre, ettersom det ikke har skjedd enda. Lever selvsagt i håpet... ;-)
Om det er psykisk? Det kan i alle fall bli det hvis man ikke blir hørt eller trodd. Ellers burde dette være uten betydning, en pasient burde bli tatt på alvor uansett og legene burde være åpne for alle slags muligheter om hva som f.eks. er årsak til smerte - ikke henge seg fast i egne forutinntatte ideer.
Er litt trett - håper jeg ikke har forvirret deg ;-)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
18-05-08, 21:49 #9
akupunktur hjalp meg
Hei.
Jeg har ikke fjernet thyriodea. Jeg fikk sterke muskelsmerter over natten. Dette var før jeg begynte med Levaxin. Jeg gikk i hvertfall og fikk akupunktur to ganger i uken og det hjalp. Jeg er nå kvitt smertene. Jeg begynte med Levaxin fire uker etter at jeg begynte med akupunktur, men er helt overbevist om at det var akupunkturen som hjalp.
Prøv også å spise så "ren" mat som mulig. Lag alt fra bunnen og unngå ferdigprodukter da disse inneholder stoffer som kun er for å konservere maten, gi den farge og annet tull.
Jo renere mat og drikke, jo færre avfallsstoffer og toksiner kommer inn i kroppen. Prøv også Spirulina eller Chlorella - det renser ut avfallsstoffer som kan hope seg opp i musklene og gi smerter.
Svar med sitat
Bokmerker