Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Threaded View
-
04-02-08, 11:31 #2
Dr. Barry Turrant-Pietfield skriver bl.a om hvordan fluor påvirker TSH og blodverdiene i boka Your Thyroid and how to keep it healthy.
Må innrømme at jeg klarer ikke helt å henge med, men grovt sett så er det snakk om noen proteiner (G1 proteiner) som fungerer som brytere som slår stoffskifte-prossessen av og på. Den viktigste er Gq/11, som skal hemme eller moderere T3 fra å stimulere cellestoffskiftet. Hvis stoffskiftehormenene er lave i blodet, blir dette registrert i hypothalamus, som reagerer med å produserer TRH(thyrotrophin release hormone), som igjen stimulerer hypofysen til å produsere mer TSH. TSH stimulerer kjertelen til å produsere T4 og T3, men T3 stimulerer produksjonen av Gq/11, som reduserer aktiviteten til T3 i cellene til blodverdiene er normaliserte. Alt er vel og bra, hvis ikke det av en eller annen grunn Gq/11 blir unormal og overaktiv. Dette kan skje ved påvirkning av fluor, silika, beryllium og aluminium. Resultatet er at stoffskifteaktiviteten i cellene blir feilaktig redusert.
Fluor kan også direkte hindre TRH fra hypotalamus fra å binde seg til hypofyse-celene som danner TSH. Pga dette vil TSH bli lavere på tross av lave hormonverdier, når den eg skulle blitt høyere.
Nå får jeg litt trøbbel med oversettelsen, så jeg siterer på engelsk:
”Fluroide can actually displace the iodine in thyroid compounds, which means those with fluoride in their makeup don’t work, although blood tests will show no signs of this, since being halogens the chemical response is the same.”
Alt er fra Your Thyroid and how to keep it healthy - The great thyroid scandal and how to survive it, side 45. Av Dr. Barry Turrant-Pietfield.
Han anbefaler alle å kutte ut fluortannkrem, fluortabletter og –skyllevann, Og bor man i områder med tilsatt fluor i vannet (som jeg gjør for øyeblikket..) må det filtreres.Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
Lignende tråder
-
overdosert eller tåler ikke?
Av wonki i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 9Siste melding: 03-09-15, 13:01 -
En del pasienter får lav TSH men ikke er overdosert
Av nora i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 04-02-08, 18:23 -
Jernmangel er ikke uvanlig blant vitiligo-pasienter
Av -diab- i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 4Siste melding: 17-10-07, 22:05 -
Pasienter med TSH under 10 har ikke hypotyreose ( fra en endokrinolog)
Av cathrin i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighetSvar: 22Siste melding: 11-10-07, 16:23 -
Pasienter med TSH under 10 har ikke hypotyreose ( fra en endokrinolog)
Av cathrin i forumet EndokrinologerSvar: 22Siste melding: 11-10-07, 16:23

Svar med sitat

Bokmerker