Viser søkeresultater 1 til 10 av 23
Threaded View
-
03-02-08, 13:42 #8
Hei igjen Nora
Leste videre på ME-forumet i går, og ser at noen mener man skal styrke immunforsvaret, andre mener at det er det siste man skal gjøre. Derfor skulle jeg gjerne hørt med en spesialist, spesielt med tanke på det jeg nevnte før. Det er bra med alle linkene til de utenlandske forumene, men med det tåkehodet og overskuddet jeg har, vet jeg ikke helt hvordan jeg skal få det til. Lever jo i håpet da... ;-)
Noen sier på ME-forumet:
"På nettstedet til LDN fant jeg en studie som viste at Beta-endorfinnivåene
er betydelig lavere hos CFS pasienter.
Dette medfører bl.a. ubalanse i Th1/Th2 cytokine balansen.
Beta-endorfin er svært viktig i kroppens immunrespons og mangel på dette medvirker tilautoimmune reaksjoner. "
Jeg gikk på ldn.no og kunne ikke se noen studie ang LDN og CFS, mulig jeg overså... Uansett, hvis dette skulle være riktig, så er det kanskje ikke riktig å alltid behandle et immunforsvar likt, f.eks. aldri stimulere et over-aktivt immunforsvar. Man må kanskje vite nøyktig hva immunforsvaret feiler, f.eks. dette som blir nevnt med Th1/Th2 og beta-endorfiner, evt andre typer endorfiner. Men da ser jeg egentlig enda større behov for en vettug lege eller spesialist, og det finnes jo ikke. Hvordan måle f.eks. ulike endorfiner?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Naltrexone (LDN) Hashimoto's
Av gunnda i forumet Low Dose Naltrexone (LDN)Svar: 16Siste melding: 27-02-13, 22:52 -
Jeg har siden 1997 haft periodisk forhøjet stofskifte/Graves
Av Anne H H i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 106Siste melding: 12-09-12, 20:51 -
Mageondter pga lavt stoffskifte, autoimmunitet, undersøkelse
Av Stina i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 75Siste melding: 25-11-07, 02:44

Svar med sitat

Bokmerker