Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
Threaded View
-
03-02-08, 13:18 #3
Spennende dette. Har nettopp gått en runde til med meg selv om jeg er bipolar eller ikke. Jeg er temmelig sikker på at jeg er det, men hvordan nå fram til legene med det?
Så også programmene med Stephen Fry. Så vidt jeg forstår det, så kan manier arte seg på ulike måter: Sterke maniske episoder og noe de kalte hypomani - lettere manier. Tidligere har jeg lest at noen kan ha kun et par maniske episoder i løpet av livet sitt, ellers ikke og/eller depresjon resten av tiden.
Jeg tror nok det kan være veldig nøye knyttet til stoffskiftet, enten kun basert på stoffskifteubalanse, eller at stoffskifteproblemer forverrer tilstanden.
Jeg skrev et lite referat under 2. episode med Stephen Fry til en annen, og et par kommentarer under 1. episode. Kan legge det ut her når jeg får samlet meg...
Lurer på hvor mange her på Sonjas som har diagnosen manisk-depressiv....? Og hvordan de håndterer det."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Svar med sitat
Bokmerker