Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Tråd: Selen
-
02-02-08, 11:16 #1
Selen
Hei
Kan en eller annen svare på dette:
Skal man ta 200µg (2tabletter) Selen per dag hele tiden? Er det ok, eller skal man bare ta en?
Får man kjøpt salve med Hydrokortison på apoteket uten resept?
fra Lie
-
02-02-08, 12:27 #2
Lie

Jeg tror det er 200 µg Selen man skal ta pr dag - så må man jo se hvor mye hver tablett inneholder, som regel 100 µg og dermed blir det to tabletter som du sier.
Du får kjøpt både salve og krem med Hydrokortison på apoteket - uten resept, så må du selv prøve deg fram til hva du liker best. Salva er vel litt mer klissete og seig... Men jeg har så tørr hud at jeg foretrekker denne. Les pakningsvedlegget.... ;-)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
02-02-08, 16:26 #3
Takk skal du ha, Stina. Jeg tenker jeg prøver det som er minst klissete.
Jeg har brukt 200µg selen en stund, men jeg lurte på om det kunne bli for mye i det lange løp. :(
fra Lie
-
02-02-08, 16:38 #4
Jeg bruker 100 men 200 er trygt ifølge myndighetene. Men det er sant at man ikke skal ta mer enn 200µg selen for det kan bli giftig.
-
02-02-08, 19:32 #5
Sikkert lurt å følge opp med en blodprøve innimellom. Jeg tok 200 et par mnd, og kom ganske raskt over ref.verdi. Har trappet ned til 100 nå.
Lignende tråder
-
Selen dråber
Av Anisa i forumet SelenSvar: 1Siste melding: 23-03-11, 15:17 -
Hashimoto og selen
Av paxx i forumet SelenSvar: 0Siste melding: 11-10-10, 16:34 -
Selen
Av Gjest i forumet SelenSvar: 45Siste melding: 06-07-10, 11:05 -
Om paranøtter og selen
Av Thomas W H i forumet Mineraler (øvrige)Svar: 7Siste melding: 23-07-09, 00:14 -
Selen......
Av Linn i forumet SelenSvar: 0Siste melding: 22-03-07, 09:24
Svar med sitat
Bokmerker