Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
-
29-01-08, 22:40 #1
Kan halsbetennelser ha noe med stoffskiftet å gjøre?
Er på 4 halsbetennelsen siden slutten av november.Har hatt mange før også.Tatt 3 10 dgr antibiotika kurer nå.Nå er jeg så møkk lei av og ikke være i form.
-
01-02-08, 11:50 #2
Heisann,
Jeg har ikke hatt halsbetennelse siden jeg begynte med behandling for hypo. Men før jeg ble behandlet, hadde jeg to store lange tunge halsbetennelser i året! Det var veldig ubehagelig.
Når jeg begynte å lure på om noe var veldig galt var etter en halsbetennelse jeg hadde med over 40 i temp. Lå en hel helg i sengen, uten mulighet til å bevege meg, ringe noen eller å fore kattene.
Heldigvis var kattene veldig forståelses fulle, og maste ikke så mye ;-)
Men det var da helsa virkelig begynte å gå nedover. Tok fremdeles over 6 mnd før jeg fikk diagnose.
-
01-02-08, 14:11 #3
Har hatt mange halsbetennelser før jeg fikk lavt stoffskifte også.Går i rykk og napp.Nå virker tydligvis ikke antibiotikaen,så tror jeg skal få hasteoperasjon til å ta mandlene.*Gruer meg*,men like greit å få det overstått...har drøyd det lenge nok.
-
09-05-10, 21:05 #4
Sv: Kan halsbetennelser ha noe med stoffskiftet å gjøre?
Hei! Jeg er et virkelig uheldig halsbetennelse tilfelle

Siden jeg var liten, har jeg hatt iallefall 2 kraftige halsbetennelser i året, og jeg blir dødssyk også da! Mange ganger når jeg var liten var legen på nippet til å legge meg inn på sykehus pga jeg ble så utrooolig dårlig (men bodde langt utpå landet så sykehusinnleggelse var ikke bare bare)
Men for noen år siden var jeg på utenlandstur da jeg ble syk. Men, jeg rakk ikke komme meg til lege, før jeg kollapset på hotellet og ble hentet av ambulanse
Måtte avlyse ferien og dra tidlig hjem, men det tok meg utrolige to måneder å komme meg helt!
Jeg gikk inn og ut av bevissthet på sykehuset, så jeg husker ikke stort, men på arket jeg fikk fra sykehuset om hvilke underasøkelser de hadde gjort (sjekket hele meg) så skrev legen "infeksjon i hals" og jeg fikk en kraftig penicilinkur. Men, det syntes jeg var SÅ merkelig, for jeg pleier å få hvite byller i halsen noe jeg ikke hadde da. (kan det ha vert sjoldbrukskjertelen som var forstørret eller noe? at legen så det "var noe" galt der nedi?) jeg følte ikke jeg hadde vanlig halsbetennelse iallefall.
Men etter den sommeren der, begynte virkelig halsbetennelse mareritt-torturen
Jeg hadde halsbetennelse ca hver 6 uke (!!!!) i nesten to år, det var så grotesk og grusomt, og den store "finalen" var da jeg ble hasteinnlagt med tidenes mest absurde halsbetennelse, jeg holdt på å dø (faktisk) hadde crp på over 300 da jeg ble lagt inn (hadde da gått 2 dager fra de første syksomstegnene kom, mens jeg var på jobb) og etter ett døgn med antibiotika intrevnøst var crp min nesten oppi 500!!! Halsen grodde igjen og jeg måtte ha hjelp til å puste
Lå med slanger og ledninger og gud bedre meg
Det var skjærsilden delux, aldri har jeg hatt det så trasig og uutholdende som de verste døgnene der, ble heldigvis kraftig dopet ned fra dag to på sykehuset da jeg var enda dårligere enn jeg var da jeg kom inn, og husker heldigvis ikke så alt for mye annet enn smertene og at jeg ble kvalt av min egen hals
Hadde en så langvarig og kraftig pencillinkur da, så det virker som det tok knekken på de verste betennelse da.. bare hatt noen få betennelser siden da. (men likevel to-tre i året)
Jeg begynte på levaxin i desember 09, og siste halsbetennelsen min var omtrendt på den tiden, så nå er det ny rekord på å være frisk for halsbetennelse!!
Jeg tror det MÅ være noen av oss som rammes av dette, synes det er påfallen de mange og alvorlige halsbetennelser jeg har hatt iallefall..
Og det var da helvete egentlig begynte (jeg mnistenker at etter denne episoden har jeg hatt hypothyreose)For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
09-05-10, 22:25 #5
Jeg har ofte halsbetennelse, og de siste to gangene har jeg også mistet stemmen en uke. Upraktisk... Blir også ofte forkjølet. Får "alt som går" og litt til. Mistenker sammenheng med stoffskifte og binyrer?
-
10-05-10, 11:16 #6
Jeg våkner med sår hals hver morgen. Gir seg visst aldri det der... Er også forkjøla hele tiden, ganske ekstremt, det går liksom aldri over (har vært det i fem mnd).
Hadde ofte ordentlig vondt i halsen før jeg fikk medisiner mot hypo. Det føltes som halsbetennelse som kom og gikk, og jeg fikk en venninne til å skrive ut antibiotika til meg sist (legen nektet for var ikke påvist bakterier. Men antibiotikaen hjalp:-)
Etter at jeg begynte på medisiner har jeg kronisk sår hals, men det er langt unna betennelses-følelsen jeg hadde før.
Det føles også tungt å svelge, og jeg harker mye. Skikkelig sexy
Håper det vil avta ettersom stoffskiftet stiger.
Svar med sitat
Bokmerker