Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Kristiansund
    Meldinger
    3

Standard Hva vil dette si

Noen av prøvene er gått ned og andre opp.
    Mine svar nå er
    T3 -11,6
    T4 - 25,4
    TSH Mindre enn 00,01.
    Og siste TRAS og TPO før medisin TRAS 24,4 TPO 149..
    Kan noen tyde for meg ?

27 år[/i]
    Veronika

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    170

Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Kristiansund
    Meldinger
    3

Standard

Jo,har høyt..men,noen prøver var nå gått ned og noen opp...Lurte på om noen kunne fortelle litt rundt svarene
    Veronika

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Går ut fra at du er på thyreostatika og da er det vanskelig å tolke dette. Du har ikke oppgitt "før og etter" resultater helelr da

Men generellt er thyreostatika (Neo-Merc.?) en behandling som tar sikte på å gjøre deg frisk. Den angriper TRAS antistoffene, men har den bivirknig at store eller langvarige dosen også senker kjertelproduksjonen.

Det lønner seg å måle TRAS ofte og følge med når denne er så lav at en kan senke tyreostatikadosen.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Hildemor Gjest

Standard

Heisann

Det er jo ikke så mye annet å si om disse prøvene enn at alle er utenfor "normalverdier", og alle indikerer at stoffskiftet ditt fortsatt er for høyt. Noe du allerede vet ser jeg

Jeg antar du medisineres for øyeblikket og da er det ikke annet og gjøre enn og ta medisinene, jevnlige blodprøver og følges tett opp.

Og etterhvert vil verdiene dine komme innenfor normalverdier og du blir tatt av medisiner for og se om behandlingen har ført til at sykdommen er ferdigbehandlet eller om den blomstrer opp igjen.

Lykke til

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn