Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
Threaded View
-
25-01-08, 19:32 #20
Hei.
Kaffe gjør at man mister noe kalk og inneholder noe oxalater som også trekker emd seg kalk. (det fins liter over hvor mye oxalater det er i matvarer) (har ikke referanse på det at kaffe gjør at man mister kalk men mener å ha sett det et sted)
Jeg selv blir gira av kaffe også tar energien slutt. Best for meg å ta kaffepauser 8altså ikke drikker kaffe i mange dager)
Man kan ikke føle TSH, så det er noe annet i mixen som gjør at du føler deg dårlig/bra er min tanke. Cortisol? Lavt cortisol gjør at man ikke kan omdanne t4 til t3, de sier det hele tiden på forumene. Og man får lavt blodsukker (=sult) Jeg har selv kjent det så jeg kan underskrive på det.
Det er ikke alle leger som avviser at man kan ha noe imellom addison og normalt cortisol. Det var en som postet her at hennes samboer fikk diagnosen lav binyrebarkreserve her i Norge av fastlegen.
Og en på thyroid.about.com forumet skrev at hennes tantebarn som var under legeutdannig lærte i udnervisningen at sånt fins samt partiell binyrebarksvikt.
Legen din tenker vel på Schmidts Syndrom, hvor mange slutter å ha mens. Men det kommer av at Prolactin er velidg høy og hvos man har en benahdlet hypothyreose så blir jo ikke prolactin så høy (prolactin er ofte høy i hypothyreose)
Det er mange på forumene som får et lite tilskudd på kanskje 10 mg hydrocortison (ved addison er dosen typisk 20-35 mg) og da har de jo funnet leger som vet om dette.
Angående leger: i USA så fins ikke bare MD (den rasen vi har her) men gså mange DO (doctor of osteopathy) som har egne legeskoler og egen utdanning. De er leger akkurat slik som MD men tenker mere helhetlig og ser på alle symptomer sammen. De spesialiserer seg neppe eg driver mest med "Family Medicine" og sånt.
Kanskje de pasientene har vært hos sin DO og fått hjelp for sitt delvis lave cortisol.
Bare søk på google på ordet adrenal og du får mange treff.
Og, det er ingen som nevner at deres mens forsvant eller ble uregelmessig i sammenheng med lavt cortisol. Bare de verste tilfellene, slik som Schmidt syndrom . Se ellers www.healinglight.com og les Cheryl sin historie.
nora

Svar med sitat
Bokmerker