Viser søkeresultater 1 til 10 av 22
Tråd: vann i kroppen....
Threaded View
-
07-01-08, 13:48 #17
Stoffskiftet er forbrenningen.
Altså det at et stoff "skifter" betyr i dette tilfelle at det går over fra å være glukose til å bli CO2+vann. I den prosessen frigjøres varme. Cellene kan sammenliknes med vedovner der veden er glukose og fT3 åper for trekken slik at glukosen kan forbrenne.
Det er ikke stoffskiftet som bærer veden inn i cellene, det er andre proseser og disse forskes det mye på.
Glukose skaffer kroppen seg av maten vi spiser og/eller av opplagret fett.
Det første som blir omdannet er karbohydrat. Det som ikke blir brukt omdannes til fett og kjøres "på lager".
Om vi ikke spiser nok karbohydrat omdannes lagerfett til glukose.
For hvert gram karbohydrat vi har på lager er det også 4 gram vann - vannet trengs når karbohydratet forbrennes.
Vekten vår er ikke bare fett, men også vann - og ofte er det slik at vi lagrer for mye vann. Hvorfor vet jeg ikke, men slik var det med meg da jeg gik på Levaxin, og det bare økte på med tia.
Ikke for å skuffe deg, men jeg greidde ikke å endre den negative vektutviklingen samme hva jeg gjorde. Mulig at all treninga forsinket forløpet, men det var umulig å oppnå en vektbalanse.
Hos meg var årsaken Levaxinen.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat

Bokmerker