Problemet med endokrinologer er at du må ha blodprøver som er godt utenfor normalen og nordpå så hjelper det ikke engang med en TSH på 7-8, må ha minst 10.
Det har vært flere tilbakemeldinger om dette her på forumet.
Med nordpå kan tenkes alt nordfor Sinsenkrysset og vest for Bærum eller noe sånt.
Derfor så vil mange slike pasienter heller dra på Balderklinikken men det tar et halvt år å få time og så koster det minst 8-12-tusen for en runde.
Også sydpå så kan man støte på leger som ikke bahandler en pasient med levaxin enda TSH er forhøyet , bare fordi ft4 ikke er UNDER referanseområdet , til tross for masse symptomer.

Om psykiske symptomer, jeg selv får vanligvis depresjon hvis legen senker dosen min (for å få opp TSH) og en forsvinner straks jeg er på riktig dose.

Angående tema Balderklinikken, det fins en gruppe leger som har stor kjennskap til hormonforstyrrelser og hypofyse osv, det er Hertoghe-leger. Det tyske forumet holder en liste over tyske Hertoghe-leger og det ins noen i Belgia og andre land også. Ingen i Norge eller Sverige eller danmark. (jo, det har vært en svensk lege der men det er den berømte kvinnelige legen som pionerte testing for metaller, hva heter hun igjen, hun er egentlig tsjekkisk). Noen her på forumet har vært til selveste Thierry Hertoghe eller hos en kollega i Belgia. De kjører tester for alt og man må fylle ut et stort spørsmålsskjema før man drar dit.

Kan du få tatt de prøvene som trengs av en lege?
Jeg mener resten av hypofyseprøvene.
Du finner en forklaring på hormonlabben sine nettsider på www.aus.no samt noe på unn sine nettsider.
Jeg antar at du nå er litt hypothyreot.

Det fins stadigvekk pasienter som poster på fourmene i utlandet fordi de ikke tåler thyroxin eller et spesifikt merke thyroxin. Det var en tråd like før jul igjen. En som svarte skrev at hun tok tyroxinen sin om kvelden og hdde bivirkningene da om natten når hun sov.
Problemet ditt var jo masse bivirkninger av levaxinen så det kan jo legene ikke noe om spvidt jeg vet. Man må selv be om å prøve andre typer.
Fra england vet jeg at flere har masse symptomer og bivirkninger på generic thyroxine men de blir bra på Goldshield Eltroxin. Vet at man kan bestille dem på mastersmarketing.com .

Jeg har også denne kniven rett i hue, men den er blitt bedre. Heter "ice pick" på forumene i utlandet så jeg er ikke gal og heller ikke alene.