Side 4 av 6 Først 123456 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 54
    Gjest

Standard

.........

Gjest

Standard

.........

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Standard Hej

Min menstruation udeblev også i flere år, og lægerne fandt ud af at jeg havde forhøjet prolactin - et mælkehormon, dvs. det hormon man har i kroppen når man ammer. Måske du skulle spørge hos lægen om han har husket at tjekke det hos dig? Flere med lavt stofskifte har forhøjet prolaktin (heriblandt altså også jeg selv).
    Med venlige hilsner
    Gitte - Danmark

Gjest

Standard

gitteh, hva slags behandling fikk du for det som gjorde at du fikk tilbake menstruasjonen ?

Har egentlig aldri hørt om prolactin.

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Standard Hej

Hej Celine

Jeg kom i behandling med nogle piller der hedder Dostinex, som jeg stadigvæk er i behandling med. Menstruationen kom tilbage indenfor 1 måned. Desværre er der en del bivirkninger, men de aftager heldigvis noget med tiden.
    Det er nemt at tjekke i en blodprøve. Du skal bare være opmærksom på, at prøven skal tages min. 3 timer fra du er vågnet og helst ved 11-tiden om formiddagen.
    Held og lykke
    Mvh Gitte

Gjest

Standard

Tusen takk gitteh, skal sjekke det ut også får jeg forsøke snakke litt med "primæren" når jeg får meg en ny time i januar (:
    Kan det være at Levaxinen ikke har noen virkning da ? Husker gynekologen som fant ut at jeg hadde lavt stoffskifte sa at min uteblitte mens kunne skyldes mitt lave stoffskifte og at bare jeg fikk Levaxin ville det nok snu seg igjen
    Foressten, kan jeg spørre deg hvor lenge du hadde gått uten mens før du fikk den tilbake ?

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

homeøpater har ikke lov til å anbefale medisinstopp. de kan gi sine egne preparater i tillegg hvis pasienten ønsker, men ikke bytte ut.

landsforbundet for homeøpati kaller selv dette for meget uheldig og useriøst, og sier de anerkjenner ikken behandlere som opptrer slikt. (fordi dette har vært et generelt problem med alternative behandlingsformer)

jeg kan godt forstå at du har hatt godt utbytte på andre måter hos en homeøpat, men jeg synes det er veldig useriøst og faktisk litt spekulativt å si at du kan få et liv uten medisiner ved å bruke homeøpatiske midler.

jeg har tro på ulike naturbaserte behandlinger, men det å slutte på medisiner kan være veldig skadelig for helsen din.

håper du kan finne litt råd her i forumet og andre steder, og heller fokusere på å leve med helsen din på godt og vondt.
    det finnes masse måter å tilrettelegge for din helsesituasjon, selv har jeg lært en hel masse her inne

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Standard Hej Celine

Hej Celine

Jeg havde ikke haft menstruation i 4 år, med det resultat at jeg nu har fået forstadier til knogleskørhed (osteoporose) og skal tage kalkpiller resten af livet..:o(
    Så det er bestemt ikke ligegyldigt om man har menstruation eller ej (min første læge sagde at det kun var relevant at have menstruation hvis man var interesseret i at blive gravid. Han fortalte intet om knogleskørhed...)
    Jeg ved jo slet ikke om du har grund til bekymring i forhold til prolaktin, men synes bare jeg kunne genkende migselv lidt i din historie...
    Med venlig hilsen Gitte

Gjest

Standard

Vettu, det har jeg også hørt!
    At knoklene /skjelettet taper seg når man ikke har mensen. Jeg har aldri brukket et ben, ramlet mye og blitt påkjørt av bil, men aldri brukket noe. *Bank i bordet* ! Likevel knitrer det og brekker det i skuldre og knær..
    Tar innimellom noe skal være bra for beinskjørhet. Natto med vitamin K2 (Japansk produkt for god benstruktur). Asiatiske menn og kvinner har jo ikke slike plager som vi har her, beinskjørhet osv.
    Veldig bra, men skal ikke tas om man går på blodfortynnende, såfrem til at man ikke har rådført seg med lege

Takk, isa1. Jeg føler jeg lærer noe hele tiden her inne (: Forumet er gull i denne sammenhengen

Gjest

Standard

.........

Side 4 av 6 Først 123456 Siste

Lignende tråder

1. Påvirkes blodprøveresultatene av menstruasjon?
    Av Linn i forumet Blodprøver
    Svar: 1
    Siste melding: 05-01-07, 22:35

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn