Viser søkeresultater 1 til 10 av 63
Threaded View
-
23-12-07, 20:47 #2
Ja - mitt i jula og alt.
Men det er bagateller - du er syk uten informasjon, og det er ille !
Her på forumet er de masse folk som skriver om egen situasjon - alle er forskjellige for sykdommen slår veldig forskjellig ut så det som passer for en passer ikke altid for en annen. Du må tolke det du leser til egen situasjon.
Likevel er det noen fellesnevnere da - trøtt og vil at jula skal være over - jo, jeg kjenner den derre. Det er påtide at dine omgivelser får seg et sjokk og blir klar over at du er syk ! Iallfall nå ! Det tar laaang tid før Levaxinen virker - hvis den gjør det.
Noen blir helt bra - andre havner i et delstadium - noen blir bare verre.
En ting er iallfall sikkert - hvis kjertelen er helt ute trenger du sånn 125-175µg om dagen. Du begynnte på 100 !
Det kan man nok begynne med i ekstreme tilfeller hvor TSH er meget høy og fT4 er meget lav, men i de fleste tilfeller er dette alt for høyt.
Det verste denne medisinen gjør på kort sikt, er å gi deg høy hvilepuls og hjertebank - får du hjertebank så stopp en dag eller to og fortsett med halve dosen.
Ellers er det ikke så mye forduftige råd å gi deg - til det trenger du å oppgi blodprøver og symptomene dine.
Det viktigste nå er vel at du skal slappe av - ikke ta medisinenn til Jern eller Kalsiumpreparater - ta den med en gang om morran en tid før frokost, så er du sikker på å få et jevnt opptak hvar dag - det er viktig.
Så er det viktig at du får deg en stille god jul.....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
Av Yvai i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 10-05-10, 13:47 -
Jeg fikk diagnosen lavt stoffskifte for litt over 2 år siden
Av LillePus i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 02-11-09, 20:45 -
Fikk lavt stoffskifte under første svangerskap for 17 år siden.
Av Alma i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 04-10-08, 10:32 -
Jeg fikk vite for ca. åtte mnd siden at jeg har lavt stoffskifte, er 28 år.
Av liten i forumet Lavt stoffskifteSvar: 78Siste melding: 04-06-07, 20:27 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat

Bokmerker