Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
-
13-12-07, 18:53 #1
Fylkels-legen påstår det fins tilbud til subklinisk Hypothyreose
Fylkeslegen behandlet min søknad om å få trekt fra på skatten min behandling for sub-klinisk Hypothyreose.
Han avslo den på grunnlag av at det offentlige kan gi lignende tilbud.
Skal selvfølgelig klage på vedtaket, og håper å få kontakt med han på telefon så jeg kan spør han hvor i det offentlige det finns?
Skal bli interesant å høre svaret. Om jeg får noe.Har "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
-
13-12-07, 21:34 #2
Stå på, jeg trenger også å vite hvor det tilbudet fins. Jeg har lett etter det i 2 år, de har gjemt det godt.
-
21-12-07, 12:04 #3
Heisann,
Hva slags tilbud er dette? Jeg har ikke bodd i Norge på 8 år. Og ble syk i Nederland. Nå er jeg tilbake, og selvfølgelig interessert i om jeg kan få noe igjen pga denne sykdommen...
-
24-12-07, 13:54 #4
Hvordan diagnostiserer de Hypothyreose i Nederland, kun etter blodprøver eller også symptom?
Har "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
-
24-12-07, 14:18 #5
Det var en lang tids prøvelse hos forskjellige leger. Han som satte meg på sporet var en eldre fastlege, vikar for min vanlige fastlege.
Opprinnelig skrevet av Tor
Han ville undersøke mange forskjellige ting før han ville diagnosere depresjon.
Han sendte meg til ultralyd av skjoldbrukskjertelen fordi den var stor... Denne viste at jeg hadde betennelse på gang. Uheldigvis ble denne legen syk, så jeg fikk en ny vikar. Og denne sa at selv om ultralyden viste betennelse og at Anti-TPO var positiv, så var jeg ikke syk nok. Når jeg nevnte symptomene, så fikk jeg beskjed om å komme og "prate om det". Antar at hun da igjen ville inpå depresjons tanken igjen.
Jeg ba henne ryke og reise, og fikk time hos en privat lege som er internist og naturlege. Han har vært professor på John Hopskins i Chicago i USA, i både internmedisin og en del andre ting. Tok samtidig naturlege studiene, hvor han spesialiserte seg i antioksidanter etc.
Jeg kom til han med symptomer, og blodprøveresultater og ultralyd resultater. Han sa at med mine symptomer var det ikke rart jeg følte meg syk. For sikkerhets skyld tok han flere blodprøver, og disse bekreftet symptomene. Hadde de ikke det hadde han fremdeles behandlet meg pga symptomer og ultralyd. Jeg hadde vært for syk for lenge sa han.
Samtidig som jeg fikk hashimoto og subklinisk hypo så fikk jeg også diagnosen b12 mangel (dette var kjent for min fast lege en god stund allerede, men jeg var ikke syk nok her også), kalsium mangel, for fet lever (pga at jeg opererte ut galleblæra i 2002), samt høyt blodtrykk etc.
Jeg fikk fullservice altså :-)
Lignende tråder
-
Lys: Rainbow flash (fins i Norge)
Av nora i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 0Siste melding: 22-10-08, 10:53 -
Subklinisk hypotyreose - behandling
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 0Siste melding: 12-09-08, 17:53 -
Kan jeg ha subklinisk hypotyreose?
Av lemurpiken i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 2Siste melding: 04-06-08, 12:19
Svar med sitat
Bokmerker