Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
-
20-12-07, 00:40 #1
Bruker
- Medlem siden
- Nov 2007
- Sted
- København, Danmark
- Meldinger
- 18
Hvorfor tager man på i vægt?
Jeg har jo for kort tid siden fået konstateret hypotyreose og jeg vender derfor tilbage hertil så snart der dukker nogle spørgsmål op
For ca 1 år siden gik jeg til min daværende læge, da jeg syntes at det var mærkeligt at min vægt kunne skifte 3-4 kg på bare et døgn.
Han sagde at min vægt var helt normal for min højde (det var nu ikke det jeg spurgte ham om) og derfor kom jeg aldrig videre med det.
Og da min vægt altid gik tilbage til udgangspunket, havde jeg ikke de helt store problemer med det.
Nu er det dog HELT anderledes. Da jeg endelig fik skiftet læge og fik min diagnose her for ca 3 uger siden, blev jeg også vejet.
Jeg havde taget 8 kg på siden starten af oktober, hvilket gjorde mig lidt depri... Igår gik jeg så op på vægten igen og jeg begyndte bare at græde.
Jeg har taget 4 kg mere på de sidste 3 uger! Med lidt matematik kan man så se at jeg på 3 måneder totalt har taget 12 kg på
og det er jo ikke det mest opløftende (nej, det er nemlig ganske tungt
)
Jeg har altid spist meget sundt og den livsstil har jeg ikke lavet om på, og jeg er klar over at min vægtøgning har med min sygdom at gøre,
men er der nogen herinde der kan forklare mig HVORDAN det virker?
Kan kroppen ikke omsætte den energi den får, samler den på overflødigt vand, lader den op til et eller andet, eller hvad er det der sker?
Vil bare have så meget viden som muligt, så at jeg kan forbanne sygdommen istedet for
at gå ned med flaget hver gang jeg skal op på vægten
For god ordens skyld skal nævnes at jeg lige er begyndt på 50 mcg eltroxin / hveranden dag.
Kh fra hende der alligevel skal spise en masse dejlig julemad!For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
20-12-07, 07:31 #2
hei nocturne
ja, det er desverre slik at vi med lavt stoffskifte lett legger på oss. og alt går tregt i kroppen vår...
jeg anbefaler deg å lese om lav karbo kost( minst mulig av sukker, brød, ris, potet, pasta, øl...) da dette er kost som raskt øker blodsukkeret og fører til at fettcellene åpnes for lagring av mer fett i stedet for å forbrenne fett. kroppen omdanner raske karbohydrater til fett.
samt at raske karbohydrater gjør deg fort sulten igjen -slik at du på nytt vil ha et slikt måltid for å øke blodsukkerte fort. det er en ond sirkel.
les om lav karbo på nettet og prøv ut en periode med slik kost , med mye fett og protein, så får du tent fettbålet ditt!!! og holder blodsukkeret på et jevt nivå, = jevt humør også
jeg er veldig fornøyd, og det beste atv alt er at sukkersug er borte, jeg fyser ikke på godis lenger...og vekten går riktig vei her!!! har bare positiv å si!!!
ønsker deg lykke til, klem snoopy
-
20-12-07, 10:00 #3
Jeg er enig med snoopy

Det er min erfaring, direkte og hørt/læst om, at kun lavkarbo og kost sammensat efter Glykæmisk indeks virker tæmmende på vores lavt-stofskifte-vægt.
Man må helst heller ikke forfalde til fristelsen at spise helt fedtfri, idet kroppen i så fald vil svare med etableringen af fedtdepoter, for at opretholde vedligeholdelsen af bl.a. nervevævet og de mentale funktioner. Der er brug for både animalsk og vegetabilsk fedt. Animalsk til opretholdelsen af en ordentlig næringsoptagelse (fedtopløselige vitaminer, aminosyrer m.v.) og vegetabilsk - til opretholdelsen af energiniveauet og her står kokosolie først, efterfulgt af oliven- , rasp- , hør- og avocadoolie.
I det hele taget - jo mere insulinstimulerende kost - desto mere fedt lagres i kroppen. Kostomlægningen må være livslang, hvis det skal fungere og vægten ikke stige.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
20-12-07, 13:46 #4
åja, fett er svært viktig. jeg har trodd at jeg har vært sunn i mange år og levd på fettfattig kost
fått konstantert bla annet b12 mangel og jernmangel, lurer på om dette er et resultat at altfor mager kost!!!! i tillegg har jeg utviklet vitiligo, det kan ha sammenheng også
nå spiser jeg helt annerledes..ei pakke bacon ( med alt fett såklart) og 2-3 egg til frokost, eller middagrester med kjøtt og bønner, linser, erter osv. har oppdaget en masse deilige retter, og bruker i tillegg mye frisk ingefær og hvitløk.
kansje vi skulle åpne et nytt tema her med opskrifter på lur mat til oss hypo!!!!
anbefaler søtpotet i stedet for vanlig potet og brun ris...den bør vannes ut noen timer før koking og bytt ut vannet, da forsvinner en del av stivelsen og risen blir tørrere.
håper alle som har nytte av denne kosten gir det et forsøk....
vil alle her så vel....
vi er så mange som sliter med formen vår og fortjener å få en lettere hverdag ( op alle vis 8)
-
20-12-07, 16:10 #5
Hvorfor er det slik at noen raser ned vekt? Jeg har gått ned 15 kg og en veninne av meg med lavt stoffskifte gikk ned 5kg og har vært stabil siden og hun trener ikke
-
20-12-07, 18:01 #6
Det er åpenbart at vår tilstand er lite forstått og lite forsket på.
Behandlingsapparatet vet ikke hva de driver med.
Det er ganske klart når de utbasunerer at T4 er det eneste som trengs og at den syntetisk fremstillte er den eneste som er brukbar.
I dag er det vel slik at de som tror de vet det ofte er farligst !
Så enkle er vi ikke.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
21-12-07, 00:29 #7
Bruker
- Medlem siden
- Nov 2007
- Sted
- København, Danmark
- Meldinger
- 18
En masse gode brugbare tips! Tusind tak
Har faktisk bemærket en vild forskel på hvordan jeg har det, hvis jeg bare udelukker hvidt brød og pasta.
Skal forsøge at få det i system! Elsker den type mat I anbefaler, så det burde ikke være nogle problem.
Til gengæld SKAL jeg holde op med kaffe... Ærgeligt at man bliver så dårlig af noget der smager så godt!
Når jeg alligevel er igang, så bliver jeg også rigtigt dårlig af mælk selvom jeg ikke er allergisk.
Jaja... Det virker som at jeg lige så godt holde op med at overraskes.
Har dog rigtig meget at lære om denne sygdom kan jeg mærke.
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
21-12-07, 09:13 #8
For mit vedkommende er der forskel på kaffe og dennes virkning på mig. Hvis jeg drikker kaffe (uanset styrken) brygget på min Surpresso, hvor maskinen selv maler hele bønner til hver enkel kop - har jeg det meget fint. Drikker jeg derimod filterkaffe - bliver jeg hundesyg. Jeg har ingen forklaring på dette mysterium.
Opprinnelig skrevet av Nocturne
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Svar med sitat
Bokmerker