Side 1 av 4 1234 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 38
    Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    245

Standard Trenger råd/hjelp.....

Jeg begynte prøvebehandling med levaxin i mai.
    Grunnlaget for dette var mine symptomer: sover utrolig mye, dårlig konsentrasjon, ømfintlig for lys og lyder og null energi i kroppen.
    Legen min så på blodprøver at jeg har utslag på revmatisme og forhøyet prolaktin nivå.
    Altså jeg slo ikke ut på antistoffer eller tsh.

Jeg begynte med 25mg om dagen, etter to uker økte jeg til 50.
    Fikk litt hjertebank ved oppstart, men dette roet seg. Følte etter to måneder at jeg sov noe mindre og hadde litt mer overskud. Så ville legen i august at jeg skulle øke til 75mg.
    Og herfra og utover har det bare vært hjertebank.
    På 75 mg var kroppen helt på tur, orket knapt å gå en liten tur og hadde veldig høy puls. Jeg sov mindre, men dette tror jeg skyldtes stresset i kroppen.

Gikk i oktober på en skikkelig smell med en depresjon og angstanfall som var helt grusomt.

I fra slutten av september har jeg gått ned på dose. Først til 50, så til 25 mg om dagen. Men fortsatt har jeg hjertebank, stress i kroppen og mye angstfølelse i kroppen.
    Ifølge legen er jeg ikke overdosert og han synes ikke jeg har hjertebank (men jeg hører det jo...)

Hva skal jeg nå gjøre?
    Kutte ut levaxin og anta at det må være noe annet som plager kroppen min, eller kan denne hjertebanken ha noe med binyrene å gjøre?
    Legen har målt kortisolnivået og det var visstnok greit.
    Legen mener fortsatt at det er sannsynlig at stoffskiftet mitt er det som gir meg så mye plager og vil at jeg skal fortsette.

Jeg er så dårlig nå at jeg ikke orker å jobbe i det hele tatt.

Jeg får b12 sprøyter, tar b vitaminer, c vitaminer og multivitamin.
    Ferritinen min er på 50, bør denne økes? Gjør man det med jern?

Takker for alle gode tips dere kan komme med?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Ikke så godt dette da mohaienne.
    Det kan jo se ut som at du har problemer som stoffskiftet ikke direkte er årsaken til, men du bør nok holde alle muligheter åpne en stund til.

For å si noe vettugt må flere blodprøver tolkes. Har du tatt noen av disse ?
    fT4
    fT3
    TSH
    anti-TPO
    kolesterol
    karotener
    TBG
    SHBG

Ferritinen din er høy nok til at den ikke skulle være årsaken alene, men de som er på Levaxin ønsker seg denne over 70.
    Hjertefrekvensen styres jo fra det adrenale og Adrenalin påvirker jo hjertefrekvensen og bør kanskje undersøkes ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    245

Standard

Disse prøveme ble tatt av meg 29 oktober. Hadde da gått ned fra 75 til 50 mg i slutten av september.
    Ved disse prøvene hadde jeg sterk hjertebank, hvilepuls på rundt 70 og indre uro.

fT4 20 (8-20)
    fT3 5,7 (4,0-6,8)
    TSH 0,03 (0,2-4,5)
    anti-TPO negativ
    prolaqctin 464 (102-496)

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Har du noen tester av andre hypofysehormoner da ?
    ACTH ?
    Noen brune fleker på huden ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    245

Standard

Ikke på det arket jeg har her. Men har tatt mr av hodet og vet han har sagt at jeg ikke har problemer med hypofysen, så regner med at det er ok.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    46
    Meldinger
    278

Standard

hei, i desember i fjor fikk jeg høyt stoffskifte,
    hadde masse hjertebank og høy puls.
    begynnte med medisiner og fikk da lavt stoffskifte, hadde da fortsatt hjertebank og høy puls, det varte ganske lenge mens jeg hadde lavt stoffskifte og, før det plutselig gav seg, på meg virket det som om det hang i lenge.
    kan jo være det gjelder deg og
    får det innimellom nå og, men det henger som regel sammen med medisin økning, eller hvis jeg er syk ol....
    Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
    Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Har også erfaring som rikke - det tar lang tid å komme ned hvis dosen har vært for høy.
    Men hvis det skulle være årsaken hos deg så kan du jo ikke bruke thyroxin i det heletatt, du ha jo ikke hatt noen stor dose ?

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    245

Standard

Jeg har også tenkt på det med at dosen ikke har vært så stor....
    Kanskje er jeg er helt på villspor med denne behandlingen.

Hvor lang tid kan kroppen trenge på å komme ned etter en overdosering?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det er jo avhengig av personlige forhold, hvor mye dosen har vært for høy og hvor lenge det har vart.

Det er vel bare en måte å finne det ut på ?
    Ã… prøve uten.

Men skal du det må du trappe ned over flere uker.
    Du bestemmer jo dette, men kan jo være greitt å høre hva legen mener ? Denne bør iallfall få vite hva du driver med.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    46
    Meldinger
    278

Standard

en annen ting jeg kom til å tenke på er at du bør sette deg ned rolig slappe helt av noen minutter, for så å telle pulsslagene,
    hvor mange har du i minuttet?
    jeg har vært oppe i 140, da har jeg ikke vært i form.
    men noen ganger føler jeg at pulsen er høy, uten at den faktisk er det.
    jeg har blitt lurt noen ganger
    derfor teller jeg for å være sikker.
    Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
    Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.

Side 1 av 4 1234 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn