Side 6 av 9 Først 123456789 Siste
Viser søkeresultater 51 til 60 av 90
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Har også sett flere som nevner at fT3 kan være årsaken, noen korser seg selv og anbefaler bruk av Liothyronin.

Jeg prøvde dette på slutten av Levaxinperioden hvor jeg var skikkelig dårlig.
    Effekten var påtagelig og inntraff momentant, men varte desverre bare i ganske få dager.
    Jeg sluttet etter noen måneder, men tok opp igjen bruken av Liothyronin etter et halvt år. Jeg tenkte at jeg kanskje fikk noen fine dager igjen, men effekten uteble helt.
    Jeg økte dosen sakte men sikkert og var oppe i 5x20µ/dag.
    Det hjalp heller ikke.

Armour hjelper heller ikke - iallfall ikke som merkes.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard Svimmel og "ut av megselv"."Brain

Kanskje at hypotyreose ,uten behandling over lang tid, gir mere permanente skader rent nevropsykologisk i hjernen- n,Finn?? Ikke ulogisk at det skader en del hjernesenter?? Eller.....
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Hjernen min MÅ jo bare være skadet !
    Ingen tvil !
    Men det er sikkert som du sier, jeg gikk mange år ubehandlet, og når jeg først fikk behandling var det feil behandling som ble brukt, og det tok 16 åt før mine, av feilbehandlingen degenererte nevroniske ionefloppere, klarte å lure en stakkars helsearbeiderVIKAR til å tro at mine ord var god fisk (paralell til visse ordførere her) til å gi meg en Armour resept.

Men siden det er jeg bare blitt bedre, og er nå så bra at jeg nesten begynner å bli forbanna.
    Men bare nesten, jeg forstår jo at de som har vært min kontakt med helsevesenet gjort så godt de har kunnet - innen for rammer andre har satt for dem .....
    Så er det det med de andre da .......

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

jeg opplever brainfog som noe av det som blir forklart her ja(lavere persepsjonsevne), men også rett og slett som man har bomull i hodet.
    jeg bare kaller det brainfog, jeg:P

altså ikke det sm gutt81 tenker på.

man er ikke direkte svimmel, men det er vanskelig å konsentrere seg og relativt ubehagelig, alt etter som hvor sterkt man har det.
    jeg har også hatt sterke synsforstyrrelser, men ikke i sammenheng med brainfogen. brainfogen forsvinner i stor grad når jeg får riktig dose, og kan komme når man føler seg ekstra sliten.

kan det være riktig ifht brainfog?

slutter meg forresten til at liothyronin ikke hjalp noe på brainfog

jeg er iallefall avhengig av nok hvile og næring for å unngå brainfogen. og frisk luft hjelper litt og!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Sikkert ikke dumt med litt frisk luft.
    Det er vel på det nærmeste konstatert at vi ikke får nok oxygen til hjernen, og det er vel for lite effektive fT3 som er årsaken.

Kanskje mer oxygenrikt blod kan hjelpe ?
    En tur i skogen, aller best like etter tordenvær, skulle bøte litt på det ?
    En får iallfall seg en fin tur
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Stavanger/Kristiansand
    Meldinger
    61

Standard

Gunnda sa: "Derfor oppleves det som hjernen ikke tar til seg kunnskaper, reagerer senere enn før, glemmer lettere, dårligere konsentrasjon osv. Dette har fått betegnelsen "Brainfog". Optimal Ft3 skal hjelpe her- få aktiviteten opp, slik at vi kanskje kan bli nærmere slik "intelligensen" vår var før vi ble syke."

Jeg har eksamen om henholdsvis 3 og 7 dager og sliter som aldri før. Har aldri vært flink på skolen, men dette tar premie. Nå kan jeg lese til jeg spyr, men jeg får ikke med meg ETT eneste ord av det jeg leser, klarer ikke å konsentrere meg og får hodeverk. Jeg har som regel 15min per 24 timer hvor jeg får konsentrert meg til en viss grad... DET er ikke nok.. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.

Har tatt alle prøvene som ble nevnt i denne tråden og alle var visst helt fine. Økte dosen til 12*25mcg per uke, og det var det....

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard Svimmel og "ut av megselv"."Brain

Hei igjen, Pippi!.... Jeg vet ikke om denne sykdommen vår omfattes av regelen slik som feks. allergi, men spør legen din om du har rett til lengre tid på eksamener. Administrasjon der du studerer bør og vite det. Du har bare "tid og veg", så ring i morgen. Jeg vet ikke hvor lenge du har stått på medisiner, men er redd det er for kort tid til at "Brainfog,n" skulle blitt bedre. Når vi har fått slik nedsatt hjerneaktivitet , er det som hjernen begynner på et visst energinivå . Når det er brukt opp, er bare rullgardina dradd ned! Da nytter det bare ikke....(forklart av nevropsykolog på "Riksen"). Vi trenger da hvile for å komme tilbake til "scratch"....Ønsker deg iallfall lykke til. Ta deg uansett mange pauser der du får litt frisk luft- og les oppgavene nøye, for vi oppfatter jo og feil- i verste fall........
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Hei Pippi,

det var gode råd fra gunnda her, jeg vet at det med å få ekstra tid på eksamen (tror det er 1 time pr. eksamen) krever skriv fra doktor, så..om du ikke har dette, skaff det! ellers er studentsamskipnaden ofte hjelpsomme med ting, er min erfaring.
    Jeg er selv inne i eksamensperioden nå, og det er tøft. Mitt tips er å finne ut av hvilken studieteknikk som fungerer for deg. Det er en myte at alle leser best når det er ro i salen, jeg fungerer dårlig på universitetets lesesal, det er mange mennesker der (spennende å kikke litt på alle som kommer og går, og døra som går opp hvert 10. sek) Det er altfor stille, kun avbrutt av irriterende hosting og harking eller mobil-tastetrykk og kaffeslurping, hehe - og luften inne i sånne saler er jo elendig. Jeg leser bra hjemme hvor det ikke skjer så mye spennende, med god musikk i bakgrunnen, når jeg er passe mett (hold blodsukkeret stabilt!) og gjerne med en kopp te foran meg.

Jeg har masse nytte av markeringstusjer, i ulike farger, f.eks blå for "nøkkelord" og gul for forklaringer.. Holder meg også våken og konsentrert når jeg driver og tusjer meg igjennom sidene..
    og så blir det lettere når ting skal repeteres.

Masse lykke til med eksamenslesinga, og husk at vi er mange i samme båt! Men vi skal nok klare oss bra vi også

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Stavanger/Kristiansand
    Meldinger
    61

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda
    Hei igjen, Pippi!.... Jeg vet ikke om denne sykdommen vår omfattes av regelen slik som feks. allergi, men spør legen din om du har rett til lengre tid på eksamener. Administrasjon der du studerer bør og vite det. Du har bare "tid og veg", så ring i morgen. Jeg vet ikke hvor lenge du har stått på medisiner, men er redd det er for kort tid til at "Brainfog,n" skulle blitt bedre. Når vi har fått slik nedsatt hjerneaktivitet , er det som hjernen begynner på et visst energinivå . Når det er brukt opp, er bare rullgardina dradd ned! Da nytter det bare ikke....(forklart av nevropsykolog på "Riksen"). Vi trenger da hvile for å komme tilbake til "scratch"....Ønsker deg iallfall lykke til. Ta deg uansett mange pauser der du får litt frisk luft- og les oppgavene nøye, for vi oppfatter jo og feil- i verste fall........
    Tusen takk for svar igjen. Du skriver på en komfortabel og medlidenhetsrik måte, noe som var veldig behagelig akkurat nå

Jeg sitter aldri lenge på eksamen uansett, så ekstra tid hjelper meg veldig lite. Det er for mye stoff å komme gjennom for meg når jeg ikke en gang husker forrige setning jeg leste når jeg har begynt på en ny. Til og med å skrive sms til folk er rart, for jeg må gå tilbake og sjekke hva jeg skrev etter jeg får svar, for å vite hva jeg har fått svar på... Jeg kunne trengt personlig lærer eller noe slikt som kunne hjulpet meg å lære, men tviler på at det blir dekket av trygdekontoret ja... Hm...

Sitat Opprinnelig skrevet av Marianne

Jeg har masse nytte av markeringstusjer, i ulike farger, f.eks blå for "nøkkelord" og gul for forklaringer.. Holder meg også våken og konsentrert når jeg driver og tusjer meg igjennom sidene..
    og så blir det lettere når ting skal repeteres.

Masse lykke til med eksamenslesinga, og husk at vi er mange i samme båt! Men vi skal nok klare oss bra vi også
    Den teknikken med to farger tusjer skal jeg jammen prøve på fagene etter jul, kanskje det kan gjøre det ennå enklere. Takk for det

Lykke til med dine eksamener.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    45
    Meldinger
    533

Standard

Trikset er jo å lese gamle eksamens oppgaver, fordi de har alltid noen spm som er fra gamle oppsett eller så er spm omformulert. I tillegg så hjelper det å sitte med en eller flere å diskutere, er helt håpløst å lese alene.... husker når jeg studerte, bestandig i eksamens perioden når jeg var hjemme og skulle lese, så ble det til jeg tok oppvask, vaska gulvet istedenfor å lese... rart med det hehe

Side 6 av 9 Først 123456789 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn