Hei Pippi,

det var gode råd fra gunnda her, jeg vet at det med å få ekstra tid på eksamen (tror det er 1 time pr. eksamen) krever skriv fra doktor, så..om du ikke har dette, skaff det! ellers er studentsamskipnaden ofte hjelpsomme med ting, er min erfaring.
Jeg er selv inne i eksamensperioden nå, og det er tøft. Mitt tips er å finne ut av hvilken studieteknikk som fungerer for deg. Det er en myte at alle leser best når det er ro i salen, jeg fungerer dårlig på universitetets lesesal, det er mange mennesker der (spennende å kikke litt på alle som kommer og går, og døra som går opp hvert 10. sek) Det er altfor stille, kun avbrutt av irriterende hosting og harking eller mobil-tastetrykk og kaffeslurping, hehe - og luften inne i sånne saler er jo elendig. Jeg leser bra hjemme hvor det ikke skjer så mye spennende, med god musikk i bakgrunnen, når jeg er passe mett (hold blodsukkeret stabilt!) og gjerne med en kopp te foran meg.

Jeg har masse nytte av markeringstusjer, i ulike farger, f.eks blå for "nøkkelord" og gul for forklaringer.. Holder meg også våken og konsentrert når jeg driver og tusjer meg igjennom sidene..
og så blir det lettere når ting skal repeteres.

Masse lykke til med eksamenslesinga, og husk at vi er mange i samme båt! Men vi skal nok klare oss bra vi også