Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Tråd: Jerntilskudd
Threaded View
-
30-11-07, 15:09 #12
Jern,ferritin,jernlager.
Ja, merkelig at legen ikke har med Ft3, og spes. nå når du får T3 ...kanskje det er glemt? ! Hvis du kjenner legen godt, hadde jeg ringt. Det er noen her på forummet som krysser av selv!!! Jeg tror ikke legene journalfører noe før de får prøvesvara, og i verste fall hadde jeg kryssa av selv, og ved evnt. "oppdagelse" hadde jeg sagt at for din egen del og at du må følge med verdiene dine parallelt med hvordan du føler deg, MÃ… du bare vite det... Når det gjelder TIBC,n din tror jeg p-pillene kan være forklaringen,ja. Tast deg inn på www.furst,no, og klikk da i venstre kolonne , så finner du opplysninger der( under analyselisten).. Du må få opp jernlageret ditt. På apoteket har de manse produkt, et av de beste: "Duroferon",100mg. Jern må være to-verdig for at kroppen skal kunne ta det opp (FE.2+). I mat er jernet 3+, derfor er det viktig at du samtidig får nok C-vit. da dette reduserer Fe fra Fe3+til Fe2+. I vanlig norsk kosthold får vi ikke mere enn ca.10mg/dag. Du trenger iallfall 200mg/dag, til verdiene dine kryper oppover. "Normalverdier" fra lab. tenkes ut fra friske mnsk. - i den fallgruva er mange leger i og.
Lave jernlager kan få "friske" til å føle seg helt miserable- og vi har hypoen i tillegg.Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Svar med sitat
Bokmerker