Hei, ja dette kjenner jeg igjen. Personlig er jeg overbevisst om at det kommer fra stoffskiftet.Har hatt dager med såre og smertefulle øyne i flere år, men det har gått forholdsvis fort over, for så og dukke opp igjen. Men da jeg ble akutt dårligere i mars d.å., kom HALS og ØYNE (værst det venstre) for fullt. Det er smertefullt 24timer i døgnet, våkner ofte om natta p.g.a. smerten både der og i halsen... Når jeg skal sove, må jeg ligge på siden slik at venstre øye får "mottrykk" fra puta. Det begynte helt tydelig i selve øyemuskelen, for så og omfatte selve øyeeplet. Pupillen på v.øye er mindre enn på h.øye. Jeg har nevnt det for både fastlege og indremed. Den siste sa at det kun er hypertyr. som går på øynene. MEN det er positivt feil -------------jeg har lest på en eller legeside her på nettet at av øyeproblem knytta til stoffskiftesykdom skyldes 85% hyper, 15% HYPO!!!! Vi burde kanskje komme oss til øyelege, men er DRITTLEI(unnskyld uttrykket).Sier til sønnen min at "de" tror vel på en hvis en" "mister synet"".....Vondt er det iallfall,og synet dårlig- burde vel skjekke brillene og. La os høre hvordan det går med deg.